Știri Sighet247.ro: UN AN DE MANDAT - Sighetu Marmatiei. Ovidiu Nemes. Infrastructura - Triunghiul Bermudelor
Bledea Gheorghe - Candidat independent pentru Camera Deputatilor
Nicolae Iuga Deputat - PMP Sighetu Marmatiei
PMP Maramures

Vaduvit in cursul istoriei sale de nenumarate ori, cel de-al doilea municipiu al judetului, resedinta a comitatului si apoi a judetului (in perioada interbelica), fosta capitala a vechiului Maramures continua sa-si duca crucea nedreptatii facute si intretinute de multi dintre cei alesi de localnici sa scoata Sighetul la lumina mileniului III.

UN AN DE MANDAT - Sighetu Marmatiei. Ovidiu Nemes. Infrastructura - Triunghiul Bermudelor Si astazi, infrastructura, unul dintre importantele aspecte ale dezvoltarii, este deplorabila, comparabila cu a unui sat.

Sighetu Marmatiei are 183 de kilometri de drum, insa mai putin de 30% (55 km) au un fel de asfaltat. Printre gropi si lucrari ce par abandonate, am facut slalom pentru a afla ce s-a facut in ultimul an in acest sens si de ce persista situatia nedemna pentru un oras cu rang de municipiu, in pofida faptului ca doar in 2012, an in care conducerea administratiei locale a fost preluata de primarul Ovidiu Nemes, cel care anunta o renastere a urbei de peste Deal, iar bugetul de modernizare si reabilitare a strazilor s-a cifrat la peste 2 milioane de euro.

Pentru fiecare esec, cate o explicatie

In 2012, bugetul pus la dispozitia primarului Ovidiu Nemes pentru lucrari de modernizare si reabilitare a strazilor din municipiul Sighetu Marmatiei a fost de aproape 9,5 milioane de lei. Rezultatul, dezamagitor. S-a pus niste piatra pe unele drumuri si s-a platit asfaltarea centrului, lucrare realizata in 2011. In plus, o firma locala, familiara actualului primar, dar si deputatului liberal Vasile Berci, a pus pavele pe o portiune de trotuar de 3.000 de metri patrati. Ingrijorator este faptul ca desi nimeni din administratia sigheteana nu pare multumit de realizari, bugetul pe acest an va fi unul mult mai mic. Asadar nu se va mai face nici macar cat s-a facut, prost, pana acum.

“In comparatie cu 2012, bugetul pe acest an este unul mult mai mic, practic suma de investitii in Sighetu Marmatiei avem in jurul a 3,5 milioane de lei. E un buget foarte mic, unul neacoperitor”, recunoaste primarul Ovidiu Nemes.

Consultand lista de investitii in infrastructura rutiera pe anul 2012 a Sighetului, primul aspect contradictoriu consta in bugetul alocat si platile efectuate. Tinand cont de necesitatea stringenta a investitiilor si de suma care nu e niciodata suficienta, in Sighetu Marmatiei nu s-a reusit nici macar cheltuirea sumei alocate, aproape 1 milion de lei - din care s-ar mai fi putut executa lucrari pentru ridicarea gradului de confort a sighetenilor - au ramas necheltuiti, in pusculita primariei.

„Am facut oarecum economie, dar asta pentru ca am ramas cu o strada, Pandurilor, care era programata, dar pe care nu am finalizat-o anul trecut. In Sighet, suma prevazuta in 2012, respectiv 9,4 milioane lei noi, e una foarte mica. In conditiile in care anul acesta nu suntem nici la un sfert din aceasta suma - sigur, lucrurile vor fi mai greoaie pentru noi, dar incercam cu societatea pe care noi o avem sa intretinem partea de drumuri. E foarte important, pentru ca acel proiect al Vital care vine in Sighetu Marmatiei si face reabilitarea retelelor de apa si canal, ne atinge o mare parte din infrastructura si nu vreau sa intram pe reabilitare pe acele strazi unde vom face extinderea si reabilitarile de apa-canal, din pacate. Mare parte din aceste trasee sunt tocmai pe strazile cele mai stricate din Sighet, acolo unde s-ar fi impus o reabilitare prin covor asfaltic. Am oprit anul acesta si probabil si o parte a anului viitor aceste lucrari, pentru ca nu se face sa venim apoi si sa spargem din nou", a precizat Nemes.

Simplificand explicatia primarului Ovidiu Nemes, lipsa de elan in asfaltarea strazilor din Sighetu Marmatiei este motivata de faptul ca o firma privata inregistrata in paradisul fiscal cipriot nu a terminat pozitionarea conductelor de gaz cu care sighetenii sunt "amenintati" inca din urma cu sapte ani. In timp ce sighetenii, care platesc impozite intr-un municipiu, se mai incalzesc cu lemne, ca-n evul mediu. Insa edilul crede ca in alti doi ani va fi gaz si lucrarile la asfaltarea celor aproape 130 de kilometri de drum rural, de piatra sau pamant, vor putea incepe.

O alta scuza pentru lipsa de implicare in asfaltarea strazilor din Sighetu Marmatiei, multe dintre acestea putand avea mai degraba statut de ulite, consta in faptul ca a fost lucrat politic, desi partidul din care face parte e de un an la putere.

„In ultimii ani, si din considerente politice, vezi PIDU, de exemplu, care e unul dintre cele mai bune, a fost respins pentru ca strazile pe care urma sa facem reabilitari, respectiv 11,5 km de drum, nu erau intabulate pe municipiu si guvernantii au considerat ca daca strazile, care sunt drumuri publice si care au o stare deplorabila, nu au fost intabulate, nu e util si important sa fie reabilitate", acuza Nemes.

Pohta ce-a pohtit

Pana aflam cum s-a impartit cascavalul banilor publici alocati pe infrastructura din Sighetu Marmatiei, semnalam o decizie a edilului sighetean: concentrarea tuturor banilor pentru infrastructura, deszapezire, salubrizare, intretinerea spatiilor verzi si chiar iluminatul public in mana unei singure firme, cunoscuta sub denumirea Urbana si aflata in subordinea Consiliului Local.

In aparenta, hotararea vrea sa spuna ca daca firma municipalitatii va face toate lucrarile, atat calitatea acestora, cat si banii sunt mai usor de controlat. In realitate, strategia seamana cu o reintoarcere la sistemul comunist si cu o rezolvare comoda a esecurilor administrative cauzate de lipsa de control eficient a fazelor lucrarilor executate in trecut de agenti economici privati. In plus, faptul ca nicaieri in tara nu s-a luat o decizie similara, ar trebui sa-i dea de gandit edilului sighetean, convins ca in manualul de economie e mai rentabil sa procedezi ca si inainte de 1989, adica sa nationalizezi, indiferent de costuri, decat sa descentralizezi si sa supraveghezi.

„Pe partea de investitii si modernizare am luat o decizie importanta inca de anul trecut. Partea de administrare a drumurilor, de deszapezire, de administrare a zonelor verzi si de verificare a serviciului de salubrizare am dat-o la societatea Urbana, o societate in subordinea CL - am incercat sa lucram putin cu societati comerciale, lucru pe care mi-l doresc in continuare. Am mai luat o decizie, de a transfera partea de iluminat public la aceasta societate Urbana, facturile care vor fi emise de catre Electrica vor fi emise catre Urbana si acel TVA de 24%, care e o suma destul de importanta intr-un an, aproximativ 3 miliarde de lei vechi, sa-i putem compensa cu materialele pe care aceasta societate le achizitioneaza. Urbana administreaza si 1.500 de locuinte proprietate a CL", a contabilizat primarul din Sighetu Marmatiei.

In 2012, in afara lucrarilor de deszapezire, pentru care s-a platit aproape 600.000 de lei, Directia de Gospodarie Comunala "Urbana" a mai primit 8,6 milioane de lei - aproape 2 milioane de euro - pentru asfaltarea sau pietruirea unor strazi din Sighetu Marmatiei, pentru mutarea statuii Ostasului Roman din zona Bogdan Voda cateva sute de metri mai incolo si pentru amenajarea unei parcari si a unei platforme pe care s-au montat iarna cateva casute de lemn.

"Lucrarile care s-au facut de catre Gospodaria comunala au mers pe o rebilitare a imbracamintii asfaltice si a trotuarelor pe Pandurilor, Tractorului, Zimbrului - astea sunt strazi care au imbracaminte asfaltica veche, executata in anii 70, strazi pe care s-au introdus retelele de gaz. Am inceput la reabilitare cu Gospodaria comunala in urma cu 4-5 ani, pentru ca au dotarea tehnica si umana necesara. In 2012, s-a facut rebilitare cu piatra a vreo 40-50 de kilometri de strazi", a mentionat Aurel Codrea, seful Serviciului Tehnic al Primariei.

Pentru performanta de a-si fi realizat visul, acela de a concentra cea mai mare parte a marilor investitii in bugetul unei singure firme, in 1 martie, primarul din Sighetu Marmatiei si-a oferit un martisor, destituindu-l pe directorul Gheroghe Giurgi de la conducerea Urbana si numindu-l in locul sau pe fratele fostului sau coleg de Barou, economistul Ioan sustic. Acesta, cu 90 de oameni,

Premierul Ungariei, Viktor Orban, la Satu Mare: În 1 Decembrie maghiarii nu au ce celebra
Noul Mers al Trenurilor 2016-2017 intră în vigoare începând cu 11 decembrie
România, clasată pe primele locuri în UE la ponderea salariilor scăzute în rândul angajaților
O minoră a murit și sora ei este în comă după ce împreună cu trei frați au mâncat fructe de zârnă
Carla`s Dreams, pentru al doilea an consecutiv în topul celor mai vizualizați artiști pe YouTube România
Statele UE au aprobat controalele sistematice la frontierele externe, inclusiv pentru cetățenii țărilor Schengen
Girafele sunt amenințate cu dispariția
Handbal feminin: Victorie de senzație a României la EURO 2016, în fața campioanei olimpice Rusia
Kim Kardashian și Kanye West nu mai locuiesc împreună
Peste 50 de maramureșeni au ajuns la spital cu fracturi și luxații în ultimele 3 zile
MARAMUREȘ - Controale în târguri, supermarketuri şi pensiuni turistice
Asfaltarea străzilor din municipiu - Prioritate majoră a „Proiectului pentru Sighet” al candidatului Iuga Nicolae pentru Camera deputaților (PMP)
Cel de-al zecelea obiectiv din oferta electorală a economistului Gheorghe BLEDEA - Acordarea de fonduri speciale pentru dezvoltarea localităților situate la granița cu Ucraina
Uniunea Europeană interzice importurile de carne de pasăre din Ucraina din cauza gripei aviare
Turismul rural și tradițiile românești, promovate la Parlamentul European
Germania: Descoperirea mai multor explozibili după arestarea unui bărbat suspectat de fabricarea de bombe artizanale
Lucian Bute va lupta, în februarie, împotriva columbianului Eleider Alvarez
Maramureșean blocat în trafic și bătut crunt de către patru persoane
MARAMUREȘ - Polițiștii efectuează percheziții domiciliare într-un dosar de evaziune fiscală și spălare de bani
Gheaţa de pe străzile din Maramureș a crescut timpii de intervenţie a ambulanţelor
Plăţi ilegale la Muzeul de Etnografie Maramureș
„Dăruind, vei dobândi” - Acțiune caritabilă derulată de elevii și cadrele didactice de la Liceul Tehnologic „Marmația”
Mita este la ordinea zilei în viața românilor
Amplasare radare pentru miercuri, 7 decembrie 2016
ÎCCJ A DISPUS ÎNCEPEREA JUDECĂȚII lui Sebastian Ghiță în dosarul în care acesta este cercetat alături de doi procurori
„Muzeul Maramureșean” trebuie să devină un obiectiv turistic de importanță națională, potrivit candidatului PMP la Camera Deputaților, Iuga Nicolae
Economistul Gheorghe BLEDEA pledează pentru stabilitatea socială prin al unsprezecelea obiectiv din oferta sa electorală: O lege a salarizării unitară pentru toate sectoarele economice, administrație, învățământ, sănătate etc
Sancţiuni contravenţionale în valoare de 6000 de lei aplicate ieri de polițiștii maramureșeni
Petarde confiscate de polițiștii din Vișeu de Sus
Maramureșean condamnat la închisoare pentru violare de domiciliu, ameninţare şi lovire
FOTO: Judeţul Maramureş, promovat în Ucraina
Obiceiuri și tradiții de Sfântul Nicolae. Ce nu e bine să faci în 6 decembrie
Unul din cinci români a acumulat anul trecut datorii în urma cheltuielilor de Crăciun
Aplicația WhatsApp Messenger nu va mai funcționa pe anumite dispozitive din 2017
Boala Parkinson își poate avea originea în intestine, nu în creier