Examenul de bacalaureat de anul acesta a fost organizat corect, consideră 41% dintre elevi, un procent similar din rândul părinților și 65% dintre profesori. În schimb, 30% dintre elevi, 25% dintre părinți și 10% dintre profesori cred contrariul.

Întrebați în ce măsură consideră că s-a fraudat la examenul de bacalaureat de anul acesta, 2% dintre profesori, 8% din rândul părinților și același procent din cel al elevilor cred că în foarte mare măsură, în timp ce 8% dintre profesori, 21% dintre părinți și 36% dintre elevi au răspuns că în mare măsură.

În schimb, 36% dintre profesori, 33% dintre părinți și 30% dintre elevi sunt de părere că la examenul de bacalaureat de anul acesta s-a fraudat în mică măsură, iar 41% dintre profesori, 20% dintre părinți și 15% dintre elevi au răspuns că în foarte mică măsură.

Despre utilizarea camerelor video pentru supraveghere în timpul examenului de bacalaureat, 57% dintre profesori, 44% dintre părinți și 31% dintre elevi spun că au o părere foarte bună, iar 29% dintre profesori, 38% dintre părinți și 39% dintre elevi au răspuns că au o părere bună. 13% dintre elevi au o părere proastă despre supravegherea video și un procent similar, o părere foarte proastă. Despre acest lucru au o părere proastă 6% dintre profesori și 7% dintre părinți și foarte proastă—4% dintre profesori și 7% dintre părinți.

În ceea ce privește diferențierea subiectelor de bacalaureat în funcție de profilul liceului, majoritatea elevilor (82%), părinților (83%) și profesorilor (90%) sunt de acord cu acest lucru.

Cercetarea sociologică citată a fost realizată la comanda Universității "Titu Maiorescu", în cadrul proiectului "Prevenirea corupției în educație prin informare, formare și responsabilizare", al cărui beneficiar este Ministerul Educației Naționale.

Perioada culegerii datelor a fost 23 iulie—20 august iar eșantionarea a fost probabilistă, stratificată bistadial.

Volumul total al eșantionului este de 1.560 de persoane (elevi—550; părinți—500; specialiști în domeniul educației din învățământul preuniversitar—profesori, directori, inspectori IȘJ și personal al consiliilor de administrație din unități de învățământ—510).

Eșantionul este reprezentativ pentru populația studiată cu o eroare maximă tolerată de +/-2,48% pentru un interval de încredere de 95%. Marja de eroare la nivelul fiecărui eșantion reprezentativ pentru populația studiată este următoarea: elevi care intră în anul școlar 2013-2014 în clasele a XI-a și a XII-a +/-4,18%, părinți ai elevilor aflați în această situație +/-4,38%, specialiști în domeniul educației din învățământul preuniversitar +/-4,34%.

Citește și

loading...