"Noii acţionari au în vedere consolidarea brandului Blue Air. Este un brand românesc 100% care, pe lângă Dacia, este cel mai cunoscut în exterior şi ar fi păcat să se renunţe la el. Ar fi păcat pentru eforturile făcute de echipa Blue Air. Compania a fost înfiinţată acum nouă ani, am participat la înfiinţarea ei, dar oamenii au ţinut compania ale cărei aeronave operează acum zboruri către 30 de destinaţii europene", a spus Gheorghe Răcaru.

Acesta a subliniat că situaţia financiară a companiei nu a perturbat niciodată zborurile deja programate. "Dacă aţi studia datele financiare ale Blue Air din ultimii ani, chiar şi în situaţii de criză, veţi constata că nu au fost sincope şi operarea s-a menţinut, efectuarea zborurilor continuând", a afirmat directorul general al Blue Air.

În prezent, Blue Air operează zboruri cu opt aeronave de tip Boeing, cu o capacitate între 126 şi 162 de locuri, fiecare. Anul trecut, gradul de ocupare al aeronavelor a fost de 92%. În total, peste 9,16 milioane de pasageri au fost transportaţi cele mai importante oraşe ale Europei, începând din decembrie 2004.

Potrivit datelor furnizate de conducerea companiei, 35% dintre pasagerii Blue Air au ales destinaţii de vacanţă, alţi 25% au avut ca motivaţie a călătoriei afacerile şi tot atâţia au fost cei care muncesc în străinătate. Românii care au mers în vizită la rude sau prieteni au avut o pondere de 15%.

Compania de transport aerian Blue Air a organizat duminică o conferinţă de presă privind achiziţionarea fondului de comerţ al companiei de către Airline Management Solutions, declarată câştigătoarea licitaţiei pentru preluarea business-ului operatorului aerian low-cost, valoarea tranzacţiei cifrându-se la 30 milioane euro.

Reprezentantul noului acţionar majoritar, avocatul Arthur Flieger, a declarat că tranzacţia decurge conform planului iniţial şi că "transferul efectiv se va finaliza probabil în două-trei săptămâni".

Oferta declarată câştigătoare constă într-un avans de şase milioane lei şi garanţii bancare suplimentare de cinci milioane euro pentru eliberarea cash-ului colateral. Obiectul tranzacţiei îl fac activele necorporale ale societăţii, brand-ul, marca, know-how-ul, Web site-ul, platforma de rezervare bilete, cesiunea contractelor de leasing, depozitele cash colaterale şi participaţiile la Blue Aero SRL şi la Ingragroup SRL.

Compania aviatică Blue Air, deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, nu se află în nicio procedură judiciară şi îşi desfăşoară activitatea în condiţii normale, conform orarului de zbor, fără ca pasagerii să fie afectaţi în vreun fel de procesul de vânzare, conform Casei de Insolvenţă Transilvania.

Citește și

loading...