În ciuda acestui abandon forțat de factorul meteorologic, Cristian și Cosmin au avut parte de o experiență inedită ce i-a determinat să-și reprogrameze întoarcerea pe Denali în 2015.

Avocatul Cristian Niculescu Țâgârlaș face parte din generație tânără a oamenilor de succes, bine cotat, dar și implicat în politica liberală care a dedus că tumultul activităților cotidiene necesită un refugiu în natură. Fără să apeleze la diverse forme de susținere, avocatul își finanțează singur toate ieșirile pe munte, dar de fiecare dată arborează cu mândrie prin locurile care trece drapelul orașului Baia Mare, locul unde trăiește și muncește.

Alpinistul Cristian Niculescu Țâgârlaș a mărturisit pentru AGERPRES că fiecare drum, traseu și incursiune alpină în afara țării impune o pregătire temeinică; studierea rutelor, conexiuni de transport aeriene și terestre, avize, aprobări, taxe, ghizi, hărți, buletine meteorologice și un studiu geografic amănunțit al zonei de escaladă. Nimic nu poate fi lăsat la voia întâmplării, altfel riscurile pot fi inimaginabile, iar muntele nu admite greșelile umane.

"Nu, n-a fost foarte complicat, drumul a fost aranjat pe ruta Baia Mare — București — Amsterdam — Minneapolis — Anchorage, iar de aici ne-am pregătit o mașină care ne-a transportat în Talkina și mai departe cu un avion din anii 60, cu elice, probabil un DC-3 sau Cessna. nu sunt foarte sigur, am zburat până pe ghețar. Cam acestea erau avioanele care operau. pentru că erau condiții atmosferice specifice de aterizare pe zăpadă, respectiv ghețar. După aterizarea în Kia, tabăra de bază, de pe ghețarul Denali, ne-am continuat drumul pentru aproximativ șase ore. Am făcut primul stop la o tabără intermediară sub dealul Schinhill, a doua zi am reușit să mergem până la 3.200 metri, sub panta numită Motor Cicle Hall, acolo am stat două nopți, am început să ne facem cashurile — adică, duceai o parte din bagaje la următoarea tabără și te întorceai, urcai undeva la 3.800-4.000 de metri altitudine și te întorceai înapoi pentru a dormi la 3.200 de metri. După care următoarea oprirea la 3.800 de metri și făceai din nou cash la 4.500 de metri, respectând aceeași procedură, fiind tabăra imediat următoare, oarecum tabăra principală, pentru că la acea altitudine am stat mai multe zile. De fapt, aici am stat peste cinci zile, e și altitudinea potrivită pentru aclimatizare, urmează tabăra high-camp la 5.200 de metri, și de acolo faci vârful. Frumusețea muntelui e atât de dură, aspră încât nu poți visa și trebuie să fii concentrat la cei ai de făcut", a spus Cristian Niculescu Țâgârlaș.

De la această altitudine, socotelile alpiniștilor de a cuceri vârful încep să fie îngreunate de vremea instabilă, vântul puternic, vizibilitatea redusă, care, într-un final, i-au determinat pe cei doi alpiniști să nu-și pună viața în pericol.