Ce soluţii au românii care se trezesc cu sumele nefacturate de luni bune, adunate, şi care depășesc bugetul și posibilitatea de a achita printr-o singură plată? Eşalonarea sau bani rezervaţi lunar pentru plata facturilor. Eşalonarea e însă la voia furnizorilor. Nu avem însă nicio lege care să oblige furnizorii să acorde eşalonarea sau să mărească perioada de timp în care se pot face plăţile.

Ion Iordachescu, Comisar şef al Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Regiunea Sud Muntenia, a publicat pe pagina sa de Facebook primul răspuns primit de la Electrica Furnizare în cazul cererilor de eşalonare a plăţilor. Toți consumatorii care nu au primit factura de la Electrica de luni bune pot beneficia de eşalonare dacă depun cerere.

"Având în vedere nevoia de implementare a noilor cerinţe impuse de reglemetările din domeniul energiei, precum OUG 118/2021, OUG 27/2022, respectiv OUG 119/2022, societatea noastră a procedat la blocarea repetată a procesului de facturare. Acest demers a condus la întârzieri mari în procesul de emitere a facturilor și implicit în cel de rezolvare a anomaliilor de facturare. După efectuarea tuturor modificărilor necesare în sistemul informatic, pe baza citirii transmise de către Operatorul de Distribuţie Energie Electrică România S.A., pe baza transmiterii indexului autocitit de client, şi a estimărilor aferente locurilor de consum fără citire, facturile se vor emite lunar. Vă informăm că pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, Societatea Electrica Furnizare S.A le oferă acestora posibilitatea de plată eşalonată a facturilor pe care le vor primi în această perioadă. Eşalonarea se acordă în baza unei solicitări, care poate fi trimisă la adresa clienti@electricafurnizare.ro." este mesajul transmis către ANPC de Electrica Furnizare.


Preluare: observatornews.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și