Surse din Poliţie au precizat pentru MEDIAFAX că anchetatorii au ridicat 3.015 litri de apă minerală marca Saguaro, din trei hipermarketuri Lidl din Sectorul 3.

Potrivit etichetei, apa respectivă ar proveni din izvorul F3 Târgu Secuiesc, care nu află pe lista Autorităţii Naţionale pentru Resurse Minerale, au arătat sursele citate.

Anchetatorii au verificat, joi, împreună cu inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor şi Inspectoratul Teritorial de Muncă, magazine Lidl de pe Bulevardul Liviu Rebreanu, Şoseaua Mihai Bravu şi strada Fizicienilor, unde existau informaţii cu privire la faptul că acolo s-ar vinde apă minerală neînregistrată, au spus sursele citate.

Echipele de control au luat mostre de apă, care vor fi duse la laborator pentru a fi expertizată şi a se stabili dacă este improprie pentru consumul uman.

Pe de altă parte, într-o declaraţie oficială a reprezentanţilor hipermarketului, remisă MEDIAFAX, se arată că joi au avut loc controale de rutină în câteva magazine Lidl, aceste acţiuni având loc periodic, conform legislaţiei în vigoare.

"Menţionăm că apa minerală Saguaro provine din surse înregistrate şi nu a fost descoperită nicio neregulă cu privire la sursa apei, iar aceasta nu a fost retrasă", se arată în acelaşi comunicat.

În 5 mai, de la magazine Lidl a fost retrasă cantitatea de aproape 150.000 de litri de apă minerală Saguaro care, conform inspectorilor de la Protecţia Consumatorilor, era îmbuteliată dintr-un izvor care nu află pe lista Autorităţii Naţionale pentru Resurse Minerale.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Marius Dunca, declara atunci că apa provenea din izvorul F4 Roşu, care nu se află pe lista apelor minerale destinate comercializării.

În urma controalelor, reprezentanţii ANPC au dispus retragerea de la vânzare a 101.160 de litri, după ce reprezentanţii reţelei de hipermarketuri au scos de pe rafturi, din proprie iniţiativă, alţi 45.000 de litri de apă minerală.
Reprezentanţii Lidl arătau atunci că apa minerală Saguaro retrasă de pe piaţă după controalele ANPC nu prezintă probleme de calitate şi că responsabil pentru informaţiile conţinute de etichetă este producătorul.

"Motivul pentru retragerea apei a fost etichetarea greşită privind descrierea sursei de îmbuteliere a apei. Putem confirma prin intermediul buletinelor de analiză puse la dispoziţie de producător, că apa minerală Saguaro de 2L nu prezintă probleme de calitate. Responsabil pentru informaţiile conţinute de etichetă şi procesul efectiv de etichetare este producătorul. Acesta din urmă a declarat că va remedia în cel mai scurt timp cu reprezentanţii ANPC neconcordanţele informaţiilor conţinute de etichetă", spuneau reprezentanţii Lidl.

Retailerul mai preciza că apa minerala Saguaro este furnizată de unul dintre primii trei productori de apa minerală din România.

Citește și