Astenia de primăvară - ce este, cum se manifestă şi cum o putem evita?
Știri Sighet247.ro: Astenia de primăvară - ce este, cum se manifestă şi cum o putem evita?

Primăvara auzim peste tot de astenie, acea stare de slăbiciune generalizată cauzată de schimbările de temperatură şi de lumina în exces. Organismul este epuizat, lipsit de vitalitate şi forţă din cauza carenţelor alimentare, deoarece iarna se consumă multe alimente conservate, care au un aport redus de vitamine şi săruri minerale.

Astenia de primăvară - ce este, cum se manifestă şi cum o putem evita? Astenia se manifesta prin cefalee, palpitatii, nervozitate, scaderea memoriei si comportament labil - semne fiziologice datorate eforturilor de adaptare ale organismului la noile conditii meteorologice.


Lupta cu astenia de primăvară nu este întotdeauna uşoară, iar o atitudine pozitivă ajută mult. O veste bună este că cei mai mulţi oameni afectaţi de astenia de primăvară îşi revin de obicei până la sfârşitul lunii aprilie, însă poţi preveni apariţia ei, urmând câteva schimbări în stilul tău de viaţă.

1. Începe o cură de detoxifiere

Una dintre cauzele cele mai puternice ale asteniei de primăvară este adunarea toxinelor în corp în urma mâncărurilor grase consumate pe timpul iernii. O cură de dezintoxicare bazată pe sucuri naturale şi cât mai multe alimente proaspete poate opri astenia de primăvară la scurt timp după apariţie sau o poate preveni complet.

2. Fă mişcare şi ieşi la aer

Creşterea intensităţii radiaţiilor ultraviolete primăvara contribuie pentru unii la apariţia asteniei, dar soluţia nu este evitarea lor, petrecând mai mult timp în interior. Plimbările şi exerciţiile fizice în exterior sunt importante pentru lupta cu efectele asteniei. Dacă nu te simţi încă pregătită să revii la o rutină activă de fitness, ieşi din casă doar pentru a te bucura de verdeaţă şi de pomii înfloriţi şi te vei simţi puţin mai bine.

3. Oferă-ţi vitaminele şi mineralele necesare

Deficitul de vitamine şi minerale, în special de vitamina C, agravează astenia. Include în meniul tău zilnic cât mai multe fructe şi legume proaspete. Dacă simţi că nu este suficient, poţi lua şi suplimente. Pentru astenia de primăvară, medicii prescriu de obicei vitaminele B12, B6, B1, C şi D, dar şi suplimente de magneziu. Soluţii complet naturale sunt măceşele pentru vitamina C, drojdia de bere pentru complexul de vitamine B şi spanac şi migdale pentru magneziu.

4. Nu ignora alergiile

Chiar dacă nu suferi de alergii într-o formă gravă, fii atentă la semnalele pe care ţi le transmite corpul. Strănuţi mai des ca de obicei? Simţi că respiraţia este puţin îngreunată? Cu o vizită la alergolog, poţi afla dacă există medicamente recomandate pentru starea ta, care ar putea să-ţi uşureze semnificativ trecerea prin astenia de primăvară.

5. Dormi cel puţin 7 ore pe noapte

În cele mai multe cazuri, senzaţia de oboseală provocată de astenie nu dispare indiferent când te odihneşti. Corpul tău are nevoie însă de timp pentru refacere. Pentru a evita astenia, dormi cel puţin 7 ore pe noapte şi, dacă ai ocazia, suplimentează-ţi odihna cu un pui de somn în fiecare după-amiază.

6. Încearcă metode dovedite de relaxare

Pentru a nu lăsa astenia să se transforme în depresie, apelează la

FOTO - Peste 23.000 pachete cu țigări confiscate la frontiera de nord
Urmărit internațional căutat de autoritățile din Rusia, depistat în vama Petea
Minor în vârstă de 5 ani, ascuns de mamă sub bancheta unui microbuz pentru a ieşi ilegal din România
Sigheteanca Trifoi Mihaela Ioana a obținut Medalia de Bronz la Campionatul UE de Șah pentru copii
Andronescu: „Să ajungi de la 45% la 25% e inacceptabil. Putem avea un premier mai bun”
ERAU PUȘI PE BĂTAIE - Jandarmi cu indicativul de pe cască ascuns cu bandă izolatoare pentru a nu putea fi identificați
HANDBAL – CS Minaur învinge Univ. Cluj
Festivalul „Pentru mândra din Botiza”. Află programul concertelor
MODERNIZAREA TRANSPORTULUI PUBLIC în SIGHET – Maranord va achiziționa șapte autobuze electrice
De ce s-a prăbușit podul de la Genova. Prima ipoteză a anchetatorilor privind cauza dezastrului de pe podul Morandi
Simona Halep, în semifinale la Cincinnati (WTA)
METEO – Află cum va fi vremea în Maramureş, sâmbătă, 18 august 2018
Un pacient cu probleme cardiace, transportat din Sighet în Cluj cu elicopterul SMURD
METEO - Vremea în Maramureş pentru vineri, 17 august
Aretha Franklin a murit. Regina muzicii soul s-a stins la 76 de ani, după o lungă suferinţă
Întâlnirea cu fiii satului - Codicele de la Ieud
Cine este doctorița din Borșa care a jignit Diaspora într-o postare pe Facebook?
SĂCEL - Șase migranți ilegali din India, prinși de poliție
SIGHET - Cerere disperată a locuitorilor din cartierul Lazul Șesului pentru asfaltarea străzii. Răspunsul primarului: „Taci din gură!”, către o locuitoare din zonă
SIGHET - Circulație restricționată în weekend cu ocazia Festivalului Medieval și a Galei Folk
EFECTELE ÎNCĂLZIRII GLOBALE - Ce ne așteaptă în următorii 4 ani?
Elveţia şi Federaţia Rusă, preferate de firmele din Maramureş pentru exporturi
Primarul orașului Cavnic, Vladimir Petruț (PSD), cere demisia lui Liviu Dragnea și a Guvernului
Şase bombardiere ruseşti, interceptate în apropierea României de avioanele de luptă ale Royal Air Force
Madonna împlinește 60 de ani
Meciul Halep - Tomljanovic, întrerupt în ultimul set, din cauza ploii
METEO – Află cum va fi vremea în Maramureş joi, 16 august 2018
Democrația noastră hâdă
6.300 de someri in Maramures, la sfarsitul lui iulie 2018
TĂUȚII DE SUS – Un șofer a intrat cu mașina într-un cap de pod
Atelierul meșterilor din România Unită, la Valea Stejarului
Alerte de furtună şi posibile inundaţii în Maramureş, inclusiv în Sighet
A început războiul economic dintre SUA și Turcia
FOTO - În sfârșit, Scaunul hidos din giratoriu are o utilitate: Se poate fuma și bea bere stând pe tronul Împăratului Roșu!
BÂRSANA - Se circulă bară la bară în zona Mănăstirii Bârsana