Până la extinderea terminalului trebuie spus că a fost finalizat gardul perimetral al aeroportului, conform declarațiilor făcute, pentru “Axanews.ro”, de către directorul Dorin Buda.

Conform proiectului de hotărare, în prezent Aeroportul Internațional “Maramureș“ dispune de o clădire monobloc care deservește atât terminalul de plecări, cât și pe cel de sosiri interne și internaționale. Este necesară această investiție deoarece actuala configurație a terminalului nu poate susține o creștere de trafic aerian pentru 450 de pasageri – două zboruri internaționale și un zbor intern, pentru că suprafața zonei de recuperare aferentă terminalului existent este de aproximativ 260 mp, asigurand o capacitate maximă conform normelor IATA de 180 de persoane, capacitate insuficientă pentru noua cerință de 450 de pasageri.

Un al doilea motiv este acela că capacitatea de procesare în ceea ce privește controlul de securitate pentru pasagerii aferenți zborurilor internațională este insuficientă pentru noua cerință de 450 pasageri, respectiv capacitate de îmbarcare este, la fel, insuficientă pentru zboruri concomitente interne și internaționale.

Tocmai din această cauză consilierii au votat pentru suplimentarea spațiilor existente prin amenajarea terminalului existent pentru deservirea operării curselor și care va trebui să asigure “toate spațiile, facilitățile și utilitățile necesare alinierii la standardele europene impuse unui aeroport internațional”. Planurile autorităților județene sunt îndrăznețțe și se referă la asigurarea acomodării tuturor pasagerilor în condițiile operării simultane a 450 de pasageri/flux de plecări oră de varf și 450 de pasageri/flux de sosiri/oră de varf.

Prin proiectul de hotărare s-a propus construirea unui terminal nou, lipit de clădirea administrativă existentă, care se va ridica în partea dinspre Est a clădirii existente, în zona fără construcții dintre aceasta și uzina electrică. Valoarea totală a investiției va fi de 117.247.335 lei, iar durata de realizare a lucrărilor de doi ani.

Cat privește cursele regulate internaționale, directorul Dorin Buda speră ca ele să devină realitate în acest an. Neoficial am aflat că există negocieri avansate, iar destinațiile urmează a fi anunțate de operatorul aerian.

Citește și