Este si cazul pietei jocurilor de noroc online, sector care a cunoscut o dezvoltare fantastica in ultimii 15 ani, perioada in care au aparut foarte multe cazinouri si case de pariuri online, o parte din acestea nefiind altceva decat variantele virtuale ale cazinourile terestre.
Unul din aspectele pozitive ale acestei spectaculoase cresteri a pietei jocurilor de noroc in intreaga lume este imbunatatirea calitatii competitiilor sportive, atat in Romania, cat si pe plan international, datorita faptului ca majoritatea brandurilor de pe piata incheie contracte de sponsorizare cu cele mai cunoscute echipe sau jucatori, punand umarul la sustinerea financiara a acestora.

Din ce in ce mai multe echipe de fotbal ce activeaza in Premier League (Anglia) sunt sponsorizate de casele de pariuri online, in sezonul 2016-2017, de exemplu, mai mult de jumatate din cele 20 de formatii fiind sponsorizate de case de pariuri sau cazinouri online. Acest lucru a insemnat pentru echipe mai multi bani, mai putine griji si, evident, posibilitatea de a cumpara jucatori din ce in ce mai valorosi, rezultand per total cresterea nivelului de joc intr-unul din cele mai spectaculoase campionate de fotbal din lume, spre satisfactia fanilor.

Prima echipa englezeasca de fotbal ce a incheiat un contract de sponsorizare cu o casa de pariuri online a fost Fulham, in sezonul 2002/2003, iar agentia de pariuri se numea ,,Betfair’’. Pentru ,,Betfair’’, mutarea a fost una cu noroc, daca ne uitam ca, 15 ani mai tarziu, aceast operator online, aflat pe piata inca din anul 2000, este partenerul oficial al celebrelor echipe de fotbal FC Barcelona si FC Arsenal.

Un alt operator online foarte important este, fara indoiala, ,,Unibet’’, companie cu peste 20 de ani de activitate, care in prezent se afla sub contract de sponsorizare cu Aston Villa, formatie celebra din fotbalul britanic care, in acest sezon, activeaza in Championship, insa are mari sanse sa promoveze in Premier League, la capatul acestui sezon. Pe langa fotbal, agentia pe pariuri online Unibet este foarte cunoscuta si pentru implicarea sa in activitati de sponsorizare din alte zone sportive: cricket (Warwickshire CCC), darts sau chiar curse de cai (Festivalul The Investec Derby).

Haideti acum sa vedem cum stau lucrurile pe meleagurile noastre, unde, trebuie sa recunoastem, lucrurile au inceput sa arate ceva mai bine in ultimii 2-3 ani. Coincidenta sau nu, tot in aceasta perioada au inceput sa apara si primele contracte de sponsorizare:

„Betano” a semnat un parteneriat cu cu Liga I, in urma caruia principalul for fotbalistic din tara noastra a primit 1.000.000 de euro in sezonul 2017/2018.

„Fortuna” a semnat o intelegere cu Federatia Romana de Fotbal in primavara anului 2017, oferindu-i acesteia cate 300.000 de euro anual
CSU Craiova se poate lauda cu stadion nou si sponsor pe masura, aceeasi casa de pariuri ,,Betano’’ ajutand echipa sa se lupte chiar la titlu in acest sezon.

FCSB joaca cu sigla agentiei de pariuri si jocuri de noroc online ,,Netbet’’, una din cele mai populare de pe piata.

Dinamo Bucuresti primeste sprijin financiar de la ,,Maxbet’’, nume cunoscut mai ales pentru cazinourile terestre.

CFR Cluj este sponsorizata de ,,Sportingbet’’, un alt nume greu pe piata mondiala.

Una peste alta, nu trebuie sa fii un mare specialist ca sa iti dai seama ca, cel putin pe plan intern, aceste contracte de sponsorizare au avut un efect cât se poate de pozitiv, reusind sa ,,urneasca o caruta a fotbalului romanesc’’ destul de impotmolita cu doar cativa ani in urma. Stim, saltul nu este chiar spectaculos, insa iata ca FCSB a ajuns din nou in primavara europeana, dupa exact 5 ani, CSU Craiova se lupta la titlu iar CFR Cluj este lider, dupa cativa ani de stat in umbra. Desigur, nimeni nu spune ca este doar meritul contractelor de sponsorizare, insa, cu siguranta, si acest aspect a contat destul de mult.