În prezent, IT&C-ul, atât pe partea de hardware, cât și software, electrocasnicele, sectoarele auto, home&deco, fashion-ul și produsele conexe agriculturii au cea mai mare pondere în e-commerce-ul B2B din România, ultimele două domenii înregistrând o creștere accelerată, potrivit studiului realizat de platforma Teamshare.

Conform studiului, în prezent, din ce în ce mai multe site-uri B2B de la nivel local folosesc platforme integrate, cu ERP și marketplace-uri, cu sisteme de plată online și firme de curierat, convinse de oportunitățile oferite de retailul online, care crește cu o rată mai accelerată decât cel offline, dar și de necesitatea automatizărilor de procese și reduceri de costuri de operare comenzi. Astfel, dacă anul trecut 10% din totalul jucătorilor din e-commerce-ul B2B foloseau platforme integrate, numărul lor ar urma să crească până la 20% în 2016.

O platformă integrată de e-commerce se adresează în principal companiilor B2B din zona de producție și distribuție, cu mulți parteneri, un volum ridicat de comenzi și operațiuni multiple, care au nevoie de optimizarea și sincronizarea tuturor acestor procese. Conform studiului, o companie de profil, care apelează la o asemenea soluție, își poate spori vânzările cu 15%-25% în câteva luni, în timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%.


Preluare: AgerPres.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și