Bogdan Chirițoiu: „E mai ușor să maschezi o creștere de prețuri când toate prețurile cresc”

„Era o criză în Europa la ouă. Au crescut prețurile la noi mai mult chiar decât crescuseră în țările de unde pornise criza asta. Lucruri de genul acesta suspectăm să se întâmplă și acum și avem investigații deschise de curând pe zona de produse alimentare pe unt, zahăr și ulei. Trebuie să temperăm excesele care pot să apară. Pot fi oameni care profită de un anumit context. E mai ușor să maschezi o creștere de prețuri când toate prețurile cresc. Poate să fie și o tentație să arunci niște costuri spre consumatori. Asta este zona în care ne putem arăta noi utilitatea și e zona în care am crescut implicarea”, a spus Bogdan Chirițoiu.

Sancțiunile dictate de Consiliul Concurenței anul trecut au ajuns la 40 de milioane de euro cumulat

„Vorbim undeva de 40 de milioane de euro sancțiuni. Performanța noastră în instanță este bună și cazurile acestea se câștigă în instanță. În orice caz, ANAF încasează, sunt executorii, deci ele se încasează. Dar dincolo de sancțiuni și de impactul bugetar metodologia noastră spune că beneficiile aduse consumatorilor sunt undeva la 100 de milioane – undeva trebuie să se vadă la consumator rezultatele activității. Deci, estimăm beneficii pentru consumatorii români de în jurul a 100 de milioane de euro pentru activitatea de anul trecut”, a mai spus Bogdan Chirițoiu.

Cele mai multe sancțiuni s-au dat anul trecut în sectorul asigurărilor auto obligatorii

„Au fost sancțiuni repetate pe RCA. Ultima a fost în decembrie. Au fost firme de RCA împreună cu producători de piese de schimb și de service-uri. În total, amenzi de 30 de milioane de euro și cel mai mare caz al anului trecut”, a mai spus președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu.


Preluare: europafm.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și