"Aceste rezultate vin s─â confirme sfaturile nutri╚Ťioni╚Ötilor care recomand─â consumul zilnic a cel pu╚Ťin 48 de grame de astfel de alimente pentru a ameliora s─ân─âtatea ├«n mod durabil ╚Öi a preveni riscul unei mortalit─â╚Ťi premature", a subliniat Qi Sun, profesor la Harvard ╚Öi autorul principal al cercet─ârii.

Lucrarea este publicat─â ├«n edi╚Ťia on-line a "Circulation", o publica╚Ťie de specialitate a American Heart Association.

Potrivit acesteia, persoanele care consum─â 70 de grame de cereale integrale pe zi au un risc global de mortalitate mai sc─âzut cu 22% fa╚Ť─â de cele care nu consum─â astfel de alimente. Mai precis, riscul de mortalitate legat de bolile cardiovasculare ╚Öi de cancer ├«nregistreaz─â o sc─âdere de 23% ╚Öi, respectiv, 20% ├«n cazul persoanelor care consum─â cantitatea amintit─â de cereale integrale.

Aceast─â analiz─â realizat─â de cercet─âtori de la universitatea Harvard din Boston a avut ├«n vedere peste 12 studii desf─â╚Öurate ├«n SUA, Marea Britanie ╚Öi Scandinavia ├«n perioada 1970 ÔÇö 2010 pe un num─âr de 786.000 de participan╚Ťi. Studiile precedente au demonstrat deja c─â a consuma cerealele integrale reduce riscul de boli cardiovasculare, diabetul de tip 2 ╚Öi echilibreaz─â flora intestinal─â.

Cercet─âtorii noteaz─â c─â aceste alimente con╚Ťin multiple substan╚Ťe bioactive care ar putea fi benefice pentru s─ân─âtate. Pe de alt─â parte, aceste alimente sunt bogate ├«n fibre, fapt ce reduce producerea de colesterol.

Potrivit recomand─ârilor f─âcute de American Heart Association, cel pu╚Ťin jum─âtate din cerealele consumate trebuie s─â con╚Ťin─â integral secar─â, gr├óu, orz sau orez brun.

Citește și

loading...