De asemenea, consumul de alcool în cantităţi mai mari decât de obicei pot cauza probleme de digestie şi sănătate.

Dacă aţi făcut exces de sărbători şi nu aţi ţinut cont de sfaturile medicilor din timp, vă prezentăm câteva sugestii pentru a vă „pune pe picioare”.

După zilele de festin, organismul acumulează grăsimi inutile și, implicit, toxine, care ajung să provoace tot felul de probleme de sănătate precum tulburări digestive, oboseală, balonări, constipație sau hipertensiune.

Alimentaţi-vă cu apă şi lichide pe stomacul gol, o cafea amară pentru alungarea senzaţiei de greaţă, multe fructe şi legume bogate în vitamina C.

Cam acestea sunt principalele reguli ale detoxifierii, dar totuși nu ar strica și o pauză de alcool şi grăsimi și să le înlocuiți cu plimbări.

Regula ar fi ca între două pahare de alcool să beți unul de apă. Astfel se menţine tensiunea arterială la un nivel normal şi organismul hidratat.

Consumaţi fructe şi legume, care reduc din intensitatea mahmurelii. Nu aşteptaţi să apară durerea de cap şi luaţi analgezice în avans.

Marele aliat al organismului în lupta cu toxinele este vitamina C. Iar, ca să vă recuperați după masa tradiţională, legumele cu frunze verzi, broccoli, citricele, usturoiul sunt alimentele potrivite pentru consum.

Vă prezentăm câteva soluții utile pe care să le puneți în aplicare dacă ați consumat mai mult alcool sau mâncare grea de sărbători:

1. Odihnă şi pauză alimentară. Acesta este primul sfat demn de urmat când te confrunţi cu mahmureala. Este indicat ca un consum excesiv de alcool să fie urmat de 8 ore de somn. De asemenea, sunt recomande fructele şi ceaiurile hepatobiliare (sunătoare, păpădie) sau sucurile de fructe, care vor ajuta ficatul să îşi revină.

2. Consumă cât mai multe lichide. Hidratarea joacă un rol important în alungarea stării de mahmureală.

3. Evită alimentele grele. Carnea grasă, ouăle, brânza grasă nu sunt alimente recomandate după o noapte în care ai făcut excese de alcool.

4. Îndulceşte-te cu miere. Poţi ameliora simptomele mahmurelii consumând o bucăţică de pâine sau biscuiţi cu miere sau oricare alt produs bogat în fructoză. Asta pentru că fructoza ajută organismul să proceseze alcoolul mai repede. Fructoza mai poate fi găsită în cantităţi mari în mere, cireşe, struguri şi tomate.

5. Potasiu pentru senzaţia de greaţă. Îl poţi găsi în banane. Consumă-le şi vei scăpa de greaţă.

6. Pâinea prăjită alungă oboseala. Pâinea prăjită bine ajută la filtrarea impurptăţilor din stomac. De asemenea, restabileşte nivelul glicemiei din sânge care este tulburat de consumul excesiv de alcool, favorizând senzaţia de oboseală pe care o resimţi după o noapte de beţie.

7. Citrice din plin. Vitamina C din citrice îmbunătăţeşte circulaţia sanguină şi ajută la curăţarea organismului de alcool. Pentru a scăpa de greaţă poţi opta şi pentru o jumătate de cană de zeamă de varză murată.


A doua zi după festin, beți un pahar de apă la temperatura camerei, pe stomacul gol, urmat de o cafea amară (atenție, în cazul cardiacilor). Norma de cel puţin doi litri pe zi de apă plată sau minerală se completează cu compoturi slab îndulcite, sucuri naturale de casă, dar şi ceaiuri.

Ceaiul verde, un diuretic şi laxativ excelent, poate înlocui cu succes cafeaua. Se recomandă două-trei căni pe zi timp de o săptămână. Ceaiul de muşeţel (efect laxativ), ceaiul de soc şi ceaiul de urzică sunt alte sortimente cu proprietăţi curative.

Iar pentru o cură de detoxifiere, un meniu tipic cuprinde cereale integrale cu iaurt la micul-dejun, friptură slabă la grătar plus o salată, urmată de o felie de cozonac sau o prăjitură şi un fruct la prânz, un suc de portocale sau de grepfruit după-amiaza şi o salată de ton sau o salată bulgărească la cină.

Remedii împotriva mahmurelii

Beţi multă apă. Aceasta este regula numărul unu dacă vreţi ca durerile de cap şi starea de rău să treacă repede. Nutriţioniştii spun că alcoolul deshidratează, iar din această cauză apare senzaţia de moleşeală. Pentru a combate eficient mahmureala, este indicat ca înainte de a vă culca să beţi un pahar de apă. Acelaşi sfat este indicat şi la trezire. Apa va ajuta la eliminarea rapidă a alcoolului din organism.

Mănâncaţi un mic dejun copios. Pentru a scăpa de mahmureală este recomandat ca, dimineaţa, să mănânci două ouă ochiuri sau o omletă. De asemenea, şunca nu ar trebui să lipsească de la micul dejun. Aceste alimente oferă organismului nutrienţii de care are nevoie pentru a se revigora.

Beţi ceai verde pe parcursul zilei. Nutriţioniştii susţin că acest tip de ceai îndepărtează mahmureala mult mai repede decât o ceaşcă de cafea tare. O astfel de băutură se prepară din următoarele ingrediente: trei linguriţe de ceai verde, sucul unei lămâi, o linguriţă de miere şi 500 mililitri de apă fierbinte, care a fiert timp de un minut. Băutura se infuzează cinci minute şi apoi se bea.

Evitaţi să beţi cafea. Această băutură îngustează vasele sanguine şi măreşte tensiunea. În cazul în care sunteţi un băutor înrăit de cafea, puteţi să beţi o singură ceaşcă, dar numai după ce aţi băut paharul cu apă.

Cât mai multe murături. Medicii nutriţionişti spun că aceste alimente au un conţinut ridicat de potasiu şi ajută organismul să îşi revină după o seară de beţie. În plus, gustul lor acrişor va reduce senzaţia de greaţă.

Ţineţi aspirina la îndemână. Acest medicament este ideal pentru durerile de cap care apar inevitabil după ce aţi băut prea mult alcool. Medicii spun că momentul indicat pentru a lua aspirină împotriva mahmurelii este înainte de culcare. Astfel, veţi preveni să vă treziţi cu migrene. În cazul în care aţi uitat, medicamentul poate fi luat şi după trezire, cu un pahar mare de apă. Efectul va apărea în cel mult jumătate de oră. Atenţie însă, acest medicament trebuie evitat de peroanele care au ulcer, deoarece irită şi mai mult mucoasa stomacală. În cazul acestor pacienţi, se recomandă paracetamolul.

Reguli după sărbători

Reluați-vă obiceiul de a avea o alimentație echilibrată

Baza este să respectăm cele trei mese principale. Iar la micul dejun, un pahar cu apă în care am stors niște lămâie permite stimularea bilei și a ficatului, eliminând astfel mai eficient grăsimile. În primele zile după Revelion este preferabil, de asemenea, să evităm lactatele. În schimb, sunt recomandate fructele proaspete și piureurile vegetale.

Ce mâncăm la prânz? Carnea roșie e de evitat. Peștele, puiul, carnea albă sau felurile de mâncare vegetariene sunt de preferat. Ca garnitură, multe legume, salate bogate în vitamina C și orez integral.

Dacă simțim nevoia unei gustări între mese, sunt recomandabile fructele oleaginoase și smoothies. Dar nu mai mult de 15 astfel de fructe pe zi (nuci, alune, caju etc), iar smoothies-urile trebuie preparate din 60 la sută fructe și 40 la sută legume.

Dacă vom merge pe jos câte 30 de minute, de trei ori pe săptămână, este mai benefic decât o ședință istovitoare de o oră și jumătate la sală.

Citește și