Duster este una din forțele care stau la baza creșterii internaționale a grupului Renault și totodată cel mai bine vândut model Renault la nivel mondial. Duster este disponibil, în prezent, în peste 100 de țări din întreaga lume, fie sub marca Renault fie sub marca Dacia.
„Duster este o poveste de succes la nivel global”, a explicat directorul Programului Entry de la Renault, Arnaud Deboeuf. „Sub brandul Renault, răspunde perfect cerințelor clienților internaționali și contribuie la extinderea grupului pe piețele emergente. În același timp, versiunea Dacia, comercializată în Europa și pe piețele din bazinul mediteranean a atras cu succes o nouă clientelă datorită designului și a calităților de mașină de teren la un preț accesibil”, a adăugat Arnaud Deboeuf.

Constructorul auto român Dacia a fost cel care a început să producă modelul Duster la uzina de la Pitești în 2010, automobilele produse aici fiind destinate a fi vândute în Europa, Turcia și țările din Magreb. La aceeași uzină au început să fie produse și Duster sub marca Renault începând din luna iunie 2010, inițial pentru piețele din Orientul Mijlociu, Egipt și alte piețe africane, iar din 2011 pentru țările din regiunea Golfului.

În prezent, modelul Duster este produs la cinci uzine: Pitești (România), Curitiba (Brazilia), Envigado (Colombia), Moscova (Rusia) și Chennai (India).

În 2013, la nivel mondial, au fost vândute 376.000 de automobile de teren Duster. Primele cinci piețe pentru acest automobil, de la lansare și până acum, sunt în ordine: Rusia, unde au fost vândute 151.633 unități sub brandul Renault, Franța cu 145.612 unități sub brandul Dacia, Brazilia cu 117.303 unități sub brandul Renault, India cu 85.974 unități sub brandul Renault și Germania cu 70.159 unități sub brandul Dacia.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Citește și