Antonio Brencich, expert al Universităţii din Genova şi membru al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură, a afirmat, pentru presa italiană, că un cablu de oțel rupt este "o ipoteză serioasă de lucru după trei zile de anchetă".

"Ruperea unui cablu de oţel este o ipoteză serioasă de lucru. Avem informaţii că prăbuşirea s-a produs după ruperea unui cablu de oţel, există mărturii şi înregistrări video în acest sens. Însă, după doar trei zile de anchetă, este o doar o ipoteză în lucru", a spus Antonio Brencich.

Referitor la speculațiile privind prăbușirea podului din cauza traficului intens sau al unei furtuni puternice, Brencich a comentat: "Ploaia, tunetele sau excesul de trafic sunt ipoteze fanteziste care nici măcar nu pot fi luate în considerare"

Podul Morandi s-a prăbușit, 38 de oameni au murit

Pe 14 august 2018, un segment al viaductului Polcevera (Morandi) al autostrăzii A10, în apropiere de oraşul Genova, s-a prăbușit pe o distanță de 200 de metri.

Ponte Morandi sau viaductul Polcevera era una din principalele legături cu Franța și o parte din Drumul European E80. Viaductul a fost construit între 1963 și 1967 și a fost deschis pe 4 septembrie 1967. El a fost numit după designerul său, Riccardo Morandi.

Inaugurat cu 51 de ani în urmă, podul Morandi a avut probleme tehnice încă de la început, iar costurile întreţinerii au fost uriaşe. Un expert spunea, acum doi ani, că dacă ar fi distrus şi reconstruit, podul ar fi mai ieftin decât dacă ar fi reparat.

Până la urmă, s-a optat pentru reconsolidare, pentru a nu opri traficul, în condiţiile în care podul era unul dintre principalele noduri de circulaţie din Genova.

În momentul prăbuşirii, se lucra chiar la consolidarea construcţiei.