În fapt, începând cu data de 1 septembrie 2017, urma să înceteze calitatea de persoană juridică și de ordonator terțiar de credite a Societății Urbana, urmând să funcționeze ca un serviciu în subordinea directă a Primarului, cu denumirea de Serviciul public de administrare a domeniului public și privat „Direcția patrimoniu local”, fără personalitate juridică, păstrând aceeași structură organizatorică cuprinsă în Organigrama și Statul actual de funcții. Practic, toți angajații de la Urbana urmau să treacă în direcția nou înființată, păstrându-și pozițiile ocupate și salariile aferente nemodificate.

Proiectul propus de către Primarul municipiului a iscat discuții aprinse între consilieri. Cei mai mulți dintre consilierii prezenți au arătat că susțin ca Urbana să treacă în subordinea Primăriei, însă nu s-au arătat de acord ca întreaga activitate să fie gestionată de către Aparatul de specialitate al Primarului. Aceștia au cerut executivului să regândească acest proiect de HCL, astfel încât noul serviciu înființat să fie în subordinea Consiliului local Sighet, fiecare lucrare care urmează să se execute în oraș să treacă prin Consiliu. Totodată consilierii au cerut ca din comisiile de recepție să facă parte consilieri locali, pentru a verifica personal calitatea lucrărilor executate de către Urbana.

„Eu cer executivului să se prezinte în fața Consiliului local cu un proiect detaliat și gândit astfel încât Consiliul local Sighet să aibă controlul asupra banului public, astfel lucrările de la Urbana urmând a se derula transparent și eficient. Spre exemplu eu nu sunt de acord ca Urbana să gestioneze spațiul locativ și piețele din Sighet, de unde obțin venituri de peste 800.000 de lei pe an. Scopul serviciului Urbana este să execute lucrări nu să șomeze de multe ori și să își asigure salariile din banii proveniți din închirierea de spații și tarabele din piețe. Urbana trebuie să funcționeze pe principiul eficienței economice, să își câștige banii de salarii din lucrări executate, nu din chirii. Trecerea Urbana la Primărie este un proiect prea serios să îl votăm în grabă, riscând să pățim ca și cu noile salarii din Primărie. Proiectul trebuie discutat de către consilierii locali împreună cu Primar, Vice-Primar, directorul actual de la Urbana și cu alții în comisii reunite și să venim în fața sighetenilor cu o soluție serioasă și pe termen lung”, a declarat consilierul local Iuga Nicolae (UNPR).

Consilierii liberali au ridicat problema faptului că o trecere atât de rapidă a firmei Urbana în subordinea Aparatului de specialitate al Primarului riscă să arunce în aer contractele existente în derulare și au arătat că această trecere ar trebui discutată serios, să se ajungă la o formă finală, trecerea să se facă începând cu data de 1 ianuarie 2018.

Consilierul local Eugenia Godja (PSD) a arătat că Urbana ar putea executa mult mai multe lucrări decât execută în prezent și că se impune un control al consiliului local asupra acestei societăți, care până acum s-a bucurat de prea multă independență.

„Să nu ne amăgim că la Urbana lucrurile au fost roz și corecte. Dacă s-a furat cum se spune, să răspundă în fața legii cei care au furat. Urbana în patru ani de zile a prezentat în fața Consilului local Sighet doar două rapoarte de activitate, ceea ce nu este normal”, a declarat consilierul local Gavrilă Mihali (UNPR).

Directorul societății Urbana, Șuștic Ioan, a declarat că este imposibil din punct de vedere tehnic să faci transferul la Primărie, predarea bunurilor și inventarul într-o singură zi, așa cum se cere în proiectul de HCL.

Supus la vot, proiectul de HCL a picat, întrunind doar 4 voturi „pentru” din 13 voturi exprimate, restul fiind abțineri sau voturi „împotrivă”.

Proiectul de HCL privind Urbana poate fi descărcat aici:

Citește și