In niciun caz nu ar trebui sa gandesti astfel. Deshidratarea este mult mai periculoasa decat iti imaginezi! De aceea, credem ca este foarte important sa tii cont de cateva sfaturi. Noi spunem ca este mai bine sa previi, decat sa tratezi.

Inainte de a-ti spune cum poti preveni aparitia deshidratarii, iti vom spune ce inseamna acest fenomen si cum se manifesta.

Deshidratarea apare in special vara, cand organismul transpira mult mai mult decat in celelalte sezoane si pierde saruri minerale in exces. Starea de deshidratare apare in momentul in care nu ii oferi organismului tau un aport suficient de mare de apa. 75% din organismul tau este constituit din apa. Pierderea chiar si a 2 procente din cantitatea de apa poate duce la deshidratare.

Cele mai comune semne ale deshidratarii sunt senzatia puternica de sete, oboseala, dureri de cap, urina concentrata, piele si mucoase uscate. Orice persoana, de la copil, la batran, este predispusa deshidratarii.

Iata cum poti preveni deshidratarea, mai ales pe timpul verii.

1. Bea multa apa

Un sfat pe cat de banal, pe atat de eficient in prevenirea deshidratarii. Vara, cand temperaturile sunt ridicate, este foarte indicat sa ai iei mereu cu tine o sticla de apa, indiferent unde mergi. Nu este recomandat sa bei bauturi carbogazoase, energizante sau multe cafele.

Inainte si dupa fiecare sesiune la sala de fitness, este indicat sa-ti refaci cantitatea de apa din organism. Daca am ajuns la acest capitol, este bine sa stii ca un consum mult prea mare de apa nu iti face bine.

Rezuma-te la 2-2,5 litri de apa pe zi. Ce este prea mult strica, chiar si in cazul apei.

2. Evita bauturile alcoolice

Bauturile alcoolice pe caldura iti dau impersia ca iti potolesc setea, cand, de fapt, nu fac altceva decat sa accelereze procesul de deshidratare a organismului. Cum se poate asa ceva? Metoda este foarte simpla: alcoolul te face sa pierzi foarte multe saruri minerale si apa. O bere nu ar fi o problema mare, dar cine se opreste doar la o bere?

Daca mergi la o terasa cu prietenii, comanda apa plata cu lamaie, bautura preferata a topmodelelor. Vei vedea cat de eficienta este aceasta bautura in prevenirea deshidratarii.

3. Mananca legume si fructe bogate in apa

O sursa excelenta de apa o reprezinta legumele si fructele, mai ales cele de sezon. Cum vara nu prea iti vine sa deschizi aragazul pentru a gati, iata ce alimente super sanatoase si bune in combaterea deshidratarii iti recomandam noi. Nota bene: toate alimentele sunt slabe in calorii, deci nu iti afecteaza silueta. pepene rosu si galben piersici, nectarine mere grapefruit vinete, dovlecei suc de rosii ardei gras castravete salata verde telina, broccoli

Toate aceste legume si fructe contin vitamine si minerale care te mentin sanatoasa. Nu le pune la indoiala aptitudinile!

Este bine sa stii ca si supa de pui este puternic hidratanta, in timp ce iaurtul degresat contine electroliti ce te ajuta sa-ti energizezi organismul.

4. Evita o dieta bogata in proteine

Specialistii spun ca dietele bogate in proteine te fac vulnerabila in fata deshidratarii. Daca si tu tii o astfel de dieta, nu uita sa bei cantitatea zilnica recomandata de apa.

Citește și

loading...