REZULTATE SIMULARE BAC 2014: Rezultatele elevilor la simulările examenelor naționale sunt nemulțumitoare. Aceasta este opinia noului ministru al Educației, Mihnea Costoiu, prezent la Alba Iulia într-o conferință de presă la sediul PSD Alba. Acesta a precizat că, în următoarea perioadă, vor fi luate măsuri pentru îmbunătățirea pregătirii elevilor, iar dintre acestea nu este exclusă posibilitatea de reducere a gradului de dificultate a subiectelor.

„Evident că nu suntem mulțumiți de rezultatele elevilor la simulările examenelor naționale, atât la Bacalaureat cât și la Evaluarea Națională. În perioada următoare, inspectoratele școlare vor lua măsuri prin care să încercăm să îmbunătățim pregătirea tinerilor precum și o adaptare a subiectelor acolo unde este nevoie. Nu pot să mă feresc să spun că rezultatele sunt nemulțumitoare. Lucrăm la acest subiect”, a declarat Costoiu.

Referitor la reducerea gradului de dificultate a subiectelor, Costoiu a spus că nu se excluse această posibilitate, însă aceasta nu va fi principala măsură pentru mărirea gradului de promovabilitate a elevilor:

„Dacă se constată că în anumite zone au fost probleme suntem deschiși să facem și acest lucru însă soluția nu este reducerea gradului de dificultate a subiectelor pentru a avea un grad de promovabilitate mai mare. Soluția este o pregătire mai bună. Dacă se vor constata probleme în mod special nu excludem acest lucru, dar nu aceasta este principala măsură”.

Atât actualul ministru al Educației, Mihnea Costoiu, cât și fostul ministru, Ecaterina Andronescu, sunt de părere că simulările le sunt folositoare elevilor și că au rolul de a-i mobiliza să se pregătească mai bine pentru examene.

„Sunt necesare aceste simulări pentru ca tinerii să fie confruntați cu o realitate înainte de examene. Este ca un antrenament. Oricare om care încearcă să aibă o performanță se antrenează într-un fel sau altul în toate domeniile.

„Eu cred că simulările sunt necesare și cred că dacă s-ar fi trecut notele în catalog interesul ar fi fost un pic mai mare. Oricum acestea ar trebui să reprezinte semnale foarte grave de atenție față de profesori și părinți, care să mobilizeze elevii să se pregătească mai bine pentru examen. Întotdeauna, simulările sunt sub nivelul examenelor, din punct de vedere al rezultatelor și lucrul acesta este gândit cu bună știință, ca să fie mai important semnalul pe care îl determină”, a completat fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu.

REZULTATE SIMULARE BAC 2014, PE JUDEŢE (document ataşat): Situaţia pentru clasa a XI-a se prezintă astfel: la proba de Limba română - 44,22 la sută dintre elevi au luat note peste 5, la proba pentru Limba maternă - 62,42 la sută, iar la proba obligatorie a profilului (matematică sau istorie) - 36,32 la sută.

Elevii clasei a XI-a nu au susţinut proba la alegere, având în vedere că aria de acoperire disciplinară în clasa a XI-a nu este similară celei de clasa a XII-a. De asemenea, elevii clasei a XI-a au susţinut proba la Istorie (proba obligatorie a profilului) în baza programei parcurse pentru clasa a XI-a, şi nu a XII-a, aşa cum se procedează în cadrul examenului naţional de bacalaureat.

REZULTATE SIMULARE BAC 2014, PE JUDEŢE obţinute la simulările naţionale din anul şcolar 2013 - 2014 nu vor fi trecute în catalog, dar sunt analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare.

La probele din vară, elevii de clasa a XII-a vor primi subiecte din toată materia parcursă, spre deosebire de simulare, unde subiectele au acoperit doar materia acoperită până la data susţinerii probelor.

În anul 2013, după centralizarea tuturor datelor de la judeţe, rata de promovare a fost de 55,4% pentru sesiunea iunie-iulie 2013. Anul trecut, a fost prima dată când elevii au primit subiecte diferenţiate în concordanţă cu programa şcolară şi cu numărul de ore urmat de elevi. În 2014, elevii vor primi tot subiecte diferenţiate în funcţie de profil.