Legea dată anul acesta va reprezenta un volum foarte mare de informaţii pe care ANAF va trebui să îl gestioneze pentru a putea creşte rata colectării ratelor, în contex­tul în care plăţile ramburs încă domină piaţa livrărilor. Agenția Națională de Administrare Fiscală susține că o astfel de reformă impune modernizarea şi digitalizarea urgentă a instituției.

"ANAF este dedicată constant iniţiativelor de digitalizare în scopul atingerii obiectivelor instituţiei privind îmbunătăţirea conformării voluntare, combaterea evaziunii fiscale şi creşterea eficienţei colectării, asigurând atât scăderea costului colectării (la nivelul agenţiei), cât şi a costului conformării (la nivelul contribuabililor). Această reformă abordează nevoia urgentă de modernizare şi digitalizare a ANAF, astfel încât colectarea impozitelor să fie mai eficientă în raport cu obiectivul de a creşte raportul venit - PIB şi de a reduce decalajul fiscal la TVA", spun pentru ZF reprezentanţii ANAF, potrivit Mediafax.

Clienţii online care plătesc ramburs, declaraţi la ANAF

Datele pe care sunt obligate să le furnizeze firma de curierat se referă la numărul de înregistrare a comenzii, datele de identificare ale expeditorului, dar şi numele şi prenumele clientului şi adresa acestuia. La fel de importantă este contravaloarea bunului livrat.

"Zona de reglementare în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie pentru ca bugetul naţional să poată furniza serviciile publice pe care cetăţenii români le aşteaptă", a declarat Dan Cărbunaru, purtător de cuvânt Guvern.

Potrivit Executivului, măsura a apărut din necesitatea statului de a colecta mai bine taxele şi impozitele. Mai precis, să elimine evaziunea fiscală pe care o fac foarte multe site-uri care vând exclusiv pe Internet şi care nu sunt înregistrate la ANAF. În special, cele care intermediaza vânzări.


Preluare: Observatornews.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și