Elevii au perceput situația cam la fel: 24% s-au confruntat cu situații neașteptate, iar 16% consideră că a fost haos.

Principala dificultate atât pentru elevi, cât și pentru profesori este legată de purtarea măștii - de care s-au declarat nemulțumiți 70% dintre elevi și 67% dintre cadrele didactice.

O altă problemă a fost lipsa dispozitivelor electronice și a conexiunii la internet. Iar aproape jumătate dintre elevi sunt nemulțumiți de lipsa interacțiunii fizice cu colegii.

„O treime din copii și profesorii sunt într-un vis urât, nu știu ce au de făcut

Sondajul trebuie să arate care e realitatea, nu cum o prezintă autoritățile.

Părinții și copiii nu știu și nu respectă regulile, școala nu poate pune la dispoziție măști și dezinfectat și nici mijloace pentru învățământul online, pentru că susținerea din partea autorităților este deficitară.

Lucrurile în foarte multe școli se întâmplă mai mult sau mai puțin ca înainte de pandemie cu riscurile de rigoare. Numărul crescut de infectări este generat de faptul că parte din școli nu pot respecta regulile. Asta trebuie să fie clar înțeles, asta e România”, a afirmat la Digi24 sociologul Gelu Duminică.

Sondajul a fost realizat prin metoda chestionarului online în peste 100 de școli. La el au răspuns aproape 1.000 de elevi și cadre didactice. Scopul acestui studiu făcut de Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară "Împreună" este de a înțelege care este perspectiva asupra noului an școlar în contextul pandemiei de Covid-19.

Citește și

Comentarii