Potrivit unor studii medicale, peste 90% dintre femei dezvoltă celulita la un moment dat in viata sa.
În general vorbind, celulita este doar grăsime acumulată sub piele, unde dezvoltarea sa poate fi generată de probleme genetice, hormonale sal din cauza unui nivel redus de activitate fizică.

De obicei, zonele corpului cele mai afectate de celulita sunt abdomenul, șoldurile, coapsele și fesele.
Există modalități de a reduce celulita, cum ar fi menținerea unui nível mic de grasime corporala sau consolidarea muschilor prin exercitii fizice.

Partea genetică are un rol foarte important în dezvoltarea de celulită, dar prevenirea sau reducerea incidenței acestor depozite de grăsime poate fi realizată printr-o dietă și exercitii fizice.
Concentrându-ne doar asupra rolului cheie pe care exercițiul fizici îl reprezintă in reducerea sau prevenirea celulitei, este importante de subliniat contribuția sa puternică la scăderea țesutului adipos din organism, precum și consolidarea musculară din zonele afectate.

Exerciții ce trebuiesc realizate pentru reducerea celulitei

Exerciții cardiovasculare

Efectuați cel puțin 30 de minute de exerciții aerobice in fiecare zi pentru a arde caloriile și pentru a reduce grăsimea, prevenind astfel producerea celulitei.

Alegeți activități cum ar fi alergatul, mersul pe jos în pantă sau înot.

Exerciții de forță cu greutăți

Efectuați exercitii de forță cu greutate de 3-4 ori pe săptămână, în scopul de a construi masa musculară si, prin urmare, indepartarea grăsimilor și a celulitei de pe muschii. Cu cât corpul are mai multă masă musculară cu atât este mai mare cantitatea de calorii și grăsimi pe care organismul o metabolizează, reducând probabilitatea de a avea celulita.

Genuflexiuni:
Una dintre cele mai eficiente exercitii pentru a combate celulita pe picioare este genuflexiunea, deoarece pune în funcțiune o mulțime de mușchi mari. Cu picioarele departate pâna la lațimea șoldurilor, cu zona abdominală contractată, efectuează o flexiune a coapsele pâna când zona feselor trece de genunchi. Păstrați genunchii spre exterior și revino la poziția inițială.

Fandările:
Fandările lucrează fesierii, cvadricepșii și mușchii posteriori ai coapselor, dar și menține zona abdominală activă, ceea ce îl face destul de eficient in combaterea celulitei. Cu picioarele la lățimea șoldurilor, fă un pas înainte cu un singur picior. Coboară șoldul până in poziția în care genunchiul din spate aproape atinge pamântul apoi revino la poziția inițială. Se repetă la celălalt picior.

Fandare cu saritură:
Acest exercițiu ajută la pierderea de grăsime, precum și în construirea musculară de pe fese si coapse. Zona abdominală, de asemenea, este consolidată, deoarece este folosită pentru a menține stabilitatea și echilibrul în exercițiu. Începeți cu picioarele la lățimea șoldurilor, apoi fă un pas in față cu un picior. Indoi picioarele pâna când genunchii ajung la un unghi de 90 de grade cu genunchii și efectuează un salt luând picioarele de pe sol, schimbând poziția picioarelor.

Genuflexiunea laterală:
Cu picioarele la lățimea șoldului, efectuează un pas cât mai mare lateral cu un picior. Din această poziție efectuează o ghemuire păstrănd piciorul drept întins. Reveno la poziția de start și repetă de cealaltă parte.