Riscul crește indiferent de pilula contraceptivă folosită, afirmă doctorul Shan Lin de la Universitatea California din San Francisco (SUA), principalul autor al studiului desfășurat pe 3.406 femei de peste 40 de ani, din 2005 până în 2009.


"Următoarele studii ar urma să stabilească legătura cauză-efect între folosirea anticoncepționalelor orale și glaucom", a spus profesorul de oftalmologie, care și-a prezentat studiul la conferința anuală a Academiei Americane de Oftalmologie. "Femeile care iau anticoncepționale orale timp de trei ani sau mai mult ar trebui să fie examinate oftalmologic cu regularitate, mai ales dacă prezintă și alte riscuri de glaucom", a arătat el.

Glaucomul, una dintre principalele cauze ale orbirii, care afectează circa 1% din persoanele de peste 40 de ani, este o boală cronică provocată de distrugerea progresivă a fibrelor nervului optic și are cauze diferite, cea mai frecventă fiind creșterea anormală a presiunii intraoculare (PIO)

Echipa de consilieri Pro Romania Sighetu Marmatiei

Echipa de consilieri Pro Romania Sighetu Marmatiei

Citește și

loading...