„Din cauza puterii de cumpărare scăzute a românului și a bombardamentului mediatic care se face asupra posibilelor viitoare scumpiri din 2014, românii vor căuta cea mai convenabilă soluție și pentru turism. Din cauza asta, estimez nu numai că va rămâne același număr de turiști români pe litoralul nostru, dar poate chiar va crește. Per total, însă, numărul de turiști va fi din ce în ce mai mic, pentru că vor fi tot mai puțini aceia care își vor permite să plece de acasă, indiferent unde. Aceasta este o previziune, cealaltă variantă este că 2014, an de alegeri, poate aduce facilități fiscale. În general, toți anii electorali au fost ani buni pentru turism”, a precizat Dragoș Răducan.

Cu toate previziunile de scumpire a tarifelor hoteliere, cu 5 — 8%, în 2014, reprezentanții FPTR apreciază că vor fi și mai mulți români pe litoralul românesc, deoarece chiar și în aceste condiții este mai ieftin în România.

Conform datelor statistice prezentate de FPTR, anul 2013 a fost cu 5% mai slab pentru segmentul hotelier.

"Agențiile abia își trag sufletul, românii cu bani își fac, în mare măsură, rezervări pe internet — există această psihoză că e mai ieftin dacă îți faci rezervările pe internet, iar restaurantele au și ele probleme. Conform unui studiu, în 2012, 60% dintre români nu și-au permis să meargă vreodată la restaurant, număr cu 20% mai mare decât în 2010”, a menționat vicepreședintele FPTR.

În acest context, Răducan a atras atenția că o soluție pentru sprijinirea turismului autohton ar fi aplicarea cotei reduse de TVA la unitățile de alimentație din complexele hoteliere.

"Operatorii fac tot ce pot pentru a dezvolta turismul, pentru a-i face pe români să cumpere pachete turistice. Din păcate, ei nu sunt miniștri pentru a adopta măsuri de relansare fiscală, chiar dacă le cer autorităților. Aplicarea cotei reduse de TVA la unitățile de alimentație din complexele hoteliere ar fi, după părerea mea, cea mai necesară măsură fiscală de sprijinire a turismului autohton”, a subliniat el.

FPTR a participat la Târgul de Turism al României, care s-a desfășurat la Romexpo, în perioada 14 — 17 noiembrie.

"Impresia generală este că a fost, totuși, un târg bun, chiar dacă nu au fost prea mulți cumpărători. Important a fost că ne-am întâlnit noi, cei din turism, și am mai discutat despre strategii și planuri pentru anul viitor. Turiștii au fost mai rezervați anul acesta în a cumpăra de la târg, se gândesc de două ori înainte de a-și cheltui banii, din foarte multe motive, în principal pentru că nu prea mai au așa de mulți bani încât să-i cheltuiască pe turism. Asta este impresia generală. Impresia finală este una bună, pentru că ultimele două zile au fost mai animate, au venit mai mulți vizitatori dornici să cumpere”, a adăugat Răducan.

La Târgul de Turism al României au participat peste 200 de firme din România, Austria, Bulgaria, Egipt, Germania, India, Indonezia, Iordania, Israel, Italia, Moldova, Slovacia, Polonia, Turcia și Ungaria.

Citește și