Declaraţia aparţine lui Ioan Ştrempel, comisarul-şef al Gărzii de Mediu Maramureş, care a atras atenţia că nerespectarea termenelor poate aduce după sine probleme în judeţ. Potrivit acestuia, conform înţelegerii cu Uniunea Europeană în cazul proiectului de management al deşeurilor, groapa de gunoi trebuie să fie închisă până la data de 1 iulie.

Şeful Gărzii de Mediu Maramureş recunoaşte că închiderea rampei implică nişte cheltuieli suplimentare pentru unităţile administrativ-teritoriale. „Anul trecut, am închis Borşa, acum urmează să închidem Vişeu de Sus. Acest lucru trebuie să se întâmple până la data de 1 iulie. E adevărat, asta înseamnă costuri în plus pentru UAT-uri. Practic, atât Vişeu de Sus, cât şi Borşa vor trebui să asigure transportul la Sighetu Marmaţiei. Deci, de la Borşa la Sighet deja sunt kilometri care se adună. Vorbim despre două, trei, până la cinci maşini pe săptămână. Câteodată, chiar mai multe, cum a fost perioada aceasta în primăvară când se face curăţenie se ajunge la două, trei, cinci maşini pe zi. Aici e problema care implică costuri suplimentare pe care nu întotdeauna conducerile UAT-urilor înţeleg să şi le asume”,

a explicat Ioan Ştrempel.


Amenzi şi plângeri penale, în ultimă instanţă

Întrebat ce se va întâmpla dacă groapa de gunoi nu va fi închisă până la 1 iulie, comisarul-şef al Gărzii de Mediu Maramureş, Ioan Ştrempel, a replicat că „vom merge şi vom aplica amenzi, continuând până la sistarea activităţii. Dacă nu se respectă, s-ar putea ajunge până la plângeri penale”. Directorul instituţiei a ameninţat că îşi va depune chiar demisia dacă proiectul depozitului ecologic de la Fărcaşa nu va fi terminat la timp, adică în 2015.

În plus, până în 2017, vor trebui închise celelalte două gropi de gunoi care nu respectă normele de mediu ale Uniunii Europene, respectiv cele din Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei. „Nu putem negocia cu UE. În cel mai rău caz, am putea ajunge să ducem deşeurile în Satu Mare sau Bistriţa-Năsăud, judeţe care au deja astfel de obiective, dar acest lucru ar însemna costuri foarte mari”, a mai lămurit Ştrempel.

Citește și