Noul Ford Puma a fost prezentat la începutul lunii aprilie şi va intra în vânzare la finalul acestui an.

SUV-ul de segment B iese în evidență cu elemente importante de design, precum blocurile optice şi linia caroseriei. Alături de proporţiile sale, care permit o gardă la sol mai ridicată, Puma are un portbagaj care oferă o capacitate de 456 de litri și o adâncime deosebit de mare.

Maşina are tehnologia Ford EcoBoost Hybrid, care ar trebui să optimizeze consumul de combustibil, motorul oferind în acelaşi timp o putere de 155 de cai putere (CP). Este vorba despre un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG), care înlocuieşte clasicul alternator, permiţând recuperarea şi stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării şi rulării libere (coasting). Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volţi răcit cu aer.

BISG se comportă şi ca un motor electric, completând motorul 1.0 EcoBoost cu trei cilindri. Acesta utilizează energia înmagazinată în baterii pentru a schimba sursa cuplului şi pentru a suplimenta cuplul, potrivit companiei.

Puma se alătură unei game în expansiune de SUV-uri şi crossovere Ford la nivel european, aceasta incluzând Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge şi noul Explorer Plug-in Hybrid.

SUV-urile reprezintă acum mai mult de 20% din vehiculele comercializate de Ford în Europa. Vânzările de SUV-uri Ford au crescut în 2018 la nivel european cu peste 19 procente.

Citește și