Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a analizat mai multe propuneri de relocare şi/sau reconfigurare a parcării la alte poziţii kilometrice, „însă s-a constatat că acest lucru nu se poate realiza cu respectarea normativelor/standardelor şi legislaţiei în vigoare; totodată acest lucru ar genera costuri suplimentare, precum şi extinderea termenului contractual de finalizare a lucrărilor”.

„Relocarea parcării la altă poziţie kilometrică ar presupune o nouă procedură de expropriere şi o nouă Autorizaţie de Construire. În corespondenţa purtată cu Primăria Giuleşti, aceasta precizează că nu există terenuri disponibile (ale comunei) pentru realizarea parcării, astfel încât să nu fie necesară realizarea unei noi proceduri de expropriere.

De asemenea, menţionăm că Autorizaţia de Construire obţinută în septembrie 2014, pentru lucrările de execuţie a parcărilor a fost obţinută în baza unui Certificat de Urbanism emis de Consiliul Judeţean, lucrările urmând a fi executate în conformitate cu Autorizaţia de Construire. Terenul aferent parcărilor de la km 56+360 a fost transferat în proprietatea statului odată cu emiterea Deciziei de Expropriere nr. 828/18.08.2014 (în conformitate cu Legea 255/2010 art. 9 al (4)). Procedura de expropriere a fost realizată în conformitate cu Legea 255/2010”, se arată în răspunsul primit de ziarul nostru de la CNADNR.

În acelaşi răspuns se mai arată că, în ciuda eforturilor comune realizate de CNADNR, autorităţile locale, antreprenor şi consultant „de a găsi o soluţie legală şi contractuală care să mulţumească persoanele afectate de exproprieri şi care să nu presupună suportarea de costuri suplimentare de către statul român, până la data prezentei, nu a fost identificată o astfel de soluţie”.

Citește și