In primul rand, vitamina A ajuta la cresterea unghiilor si o putem regasi in alimente ca morcovii, pepeni galbeni, dovleceii, cartofii dulci, ficat, untul, lapte, oua. Lipsa vitaminei A din organism duce la ruperea unghiilor si la pierderea stralucirii lor, totodata facandu-le sa creasca mai greu.

O alta vitamina benefica unghiilor este vitamina B, care se gaseste in alimente precum bananele, cartofi, drojdia de berecereale integrale, somon, arahide, mazare verde, ficat, piersici uscate.

Vitamina C, un alt aliat al ungiilor tale, le ofera acestora un aspect sanatos si previne casarea lor. Consumand multe citrice veti avea o sanatate excelenta si unghii pe masura.

Vitamina D este si ea importanta pentru sanatatea unghiilor, prevenind exfolierea si patarea acestora. Cel mai simplu mod de absorbtie a vitaminei D este prin expunerea scurta la razele directe ale soarelui.

Si nu in ultimul rand, calciul este gata sava intareasca si sa previna exfolierea unghiilor.

Insa cum o alimentatie corecta nu este singurul factor care ne afecteaza unghiile, trebuie sa evitam pe cat posibil spalarea vaselor sau curetenia in casa cu produse sau substante chimice fara manusi.

Acetona este un alt lucru care distruge unghiile, deci pe cat posibil, e bina sa o evitam, azi existand pe piata produse de curatat unghiile fara acetona.

Iar specialistii ne recomanda sa le lasam "libere" macar doua zile pe saptamana. Asta insemnand ca trebuie sa le curatam de lac si sa le lasam asa, sa "respire", pentru a nu-si pierde din rezistenta, si pentru a preveni casarea acestora.

Citește și

Comentarii