Planul de reorganizare a ANAF prevede ca atributiile Autoritatii Nationale a Vamilor si a Garzii Financiare sunt transferate unei noi entitati, Directia generala antifrauda fiscala, cele doua structuri fiind si desfiintate.

Potrivit HG nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea ANAF, aceasta directie este o structura fara personalitate juridica, cu atributii de prevenire, descoperire si combatere a actelor si faptelor de evaziune fiscala si frauda fiscala si vamala, in cadrul careia vor functiona directii regionale antifrauda fiscala, conduse de inspectori generali adjuncti antifrauda.

Acesti inspectori, cu exceptia celor din cadrul Directiei de combatere a fraudelor fiscale, vor desfasura:

operatiuni de control curent – acestea se executa operativ si inopinat, pe baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de serviciu permanent;
operatiuni de control tematic – acestea se executa in baza legitimatiei de control, a insignei si a ordinului de control tematic prin care se stabilesc obiectivele de verificat, entitatile supuse controlului, perioada asupra careia se efectueaza verificarea, durata si momentul declansarii.
Cum se legitimeaza inspectorii antifrauda?

Documentele cu care inspectorii antifrauda trebuie sa se legitimeze in cadrul controalelor curente si tematice sunt urmatoarele:

Ordin de serviciu permanent. In plus, pe langa aceste documente, inspectorii antifrauda trebuie sa poarte asupra lor si o legitimatie de serviciu.

De asemenea, conform HG nr. 520/2013, inspectorii antifrauda vor avea echipamente specifice, in functie de anotimp, dupa cum urmeaza:

Uniforma de vara și Uniforma de vara si de iarnă.

Citește și