Drumurile publice totalizau, la finele anului trecut, 84.185 de kilometri, mai mult cu 447 de kilometri decât la finalul anului 2011, potrivit datelor publicate, vineri, de IN). Din totalul drumurilor publice, 16.887 km (20,1%) sunt drumuri naţionale, 35.380 km (42,0%) - drumuri judeţene şi 31.918 km (37,9%) - drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, în structura reţelei de drumuri publice s-au înregistrat: 27.665 km (32,8%) drumuri modernizate (în proporţie de 89,4% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 22.208 km (26,4%) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 34.312 km (40,8%) drumuri pietruite şi de pământ.

În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 46,5% din lungimea drumurilor modernizate şi 52% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită, informează INS.

Capital.ro a vrut să vadă care sunt judeţele României cu cele mai bune versus cele mai proaste drumuri. Conform unui raport realizat de Curtea de Conturi şi publicat la începutul acestui an, la finele anului 2011, erau 16.356,8 kilometri de drumuri naţionale, din care 94,3%, adică 15.419 kilometri se aflau în administrarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), iar restul în administrarea consiliilor municipale şi orăşeneşti.

“La data de 31.12.2011, marea majoritate a DN modernizate şi a celor cu îmbrăcăminte bituminoasă uşoară, care împreună reprezentau cca. 98,2 % din reţeaua naţională de drumuri naţionale, avea durată depăşită”, se arată în raportul Curţii de Conturi.

Inspectorii instituţiei au elaborat şi o statistică cu judeţele aflate pe primele cinci poziţii în ceea ce priveşte ponderea cea mai mare, respectiv cea mai mică, de drumuri naţionale modernizate cu durata depăşită.

Aşa cum se poate observa şi din imaginea de mai jos, judeţele în care drumurile naţionale cu durata depăşită au o pondere foarte mare sunt: Maramureş (100%), Sălaj (100%), Bihor (95,4%), municipiul Bucureşti (95,3%) şi Argeş (94,8%). La polul opus se regăsesc judeţele Arad, în care doar puţin peste 10% din drumurile naţionale aveau durata de viaţă depăşită, Mehedinţi (15,4%), Caraş Severin (17,2%), Harghita (20,7%), Constanţa (24,1%).