În prezent, viteza este deja limitată la 30 km la oră pe 37% dintre străzile din Paris (adică pe 560 de km din totalul de 1.513 km) în timp ce așa-numitele zone de "întâlnire", unde pietoni, bicicliști și automobiliști își împart șoseaua, viteza este limitată la 20 km pe oră.

Reducerea limitei de viteză propusă de primăria Parisului vizează nu numai diminuarea emisiilor poluante, dar și scăderea numărului de accidente de circulație.

Intrarea în vigoare, în decembrie 1990, a limitei de viteză în oraș la 50 de kilometri pe oră a redus cu 15% numărul accidentelor mortale în Franța, precizează Science et Vie, deoarece viteza mai mică a lărgit câmpul vizual și a sporit timpul de reacție. Mai mult decât atât, la 50 kilometri la oră, distanța de frânare este de aproximativ 28 de metri pe șosea uscată (42 de metri pe șosea umedă) și scade la 13 metri când viteza nu este mai mare de 30 de kilometri pe oră (18 metri pe șosea umedă).

În ceea ce privește violența șocului în caz de accident, riscul mortal pentru un pieton lovit de automobil depășește 90% la o viteză de 50 de kilometri pe oră, dar scade la 50 la sută când viteza nu depășește 30 kilometri pe oră, mai scrie Science et Vie.


Preluare: AgerPres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și