„Am constatat o neregulă și anume aceea că parapetele este montat incorect. Lisele metalice nu sunt aliniate și sunt discontinue, existând riscul ca între acele glisiere să se producă accidente de circulație. O să sesizăm constructorul și administratorul drumului pentru remedierea deficiențelor. Există niște standarde care trebuie respectate. Glisierele se montează la o anumită înălțime, astfel încât rolul lor este acela de a preveni accidentul de circulație și nu a de a fi un risc în plus. În cazul unui accident, acele capete intră prin parbriz și pot ucide șoferul sau pasagerul.

Din celelalte puncte de vedere, lucrările care s-au făcut pe acest drum par a fi OK. Singura problemă pe care noi am sesizat-o este aceea a parapetelor. Ideea este că aceste parapete trebuie montate la un unghi de 20/30 grade față de axul drumului, pentru că, dacă lovești parapetul, te aruncă înapoi pe carosabil. Are rol de protecție, nefiind un factor în plus pentru accidente. Apoi, coronamentele podețelor de pe acel tronson de drum trebuie semnalizate cu balize.

Atunci când e semnalizat, îl vezi și poți evita. Semnalizarea acestor coronamente de poduri este o problemă generală. O altă nemulțumire pe care o avem legată de aceste lucrări de modernizare este aceea că nu sunt prevăzute, nici în proiectele acestea de modernizare, trotuare. Chiar și în zonele unde ar fi spațiu suficient nu sunt prevăzute trotuare. Am mai avut probleme cu stațiile mijloacelor de transport în comun, care sunt neamenajate corespunzător, inclusiv în Baia Mare. Mai sunt lucruri de pus la punct și sperăm să se rezolve”,a precizat, pentru Infomm.ro, șeful Serviciului Rutier Maramureș, Dorin Gherman.

Conform legii, semnalizarea rutieră se realizează prin indicatoare, marcaje, sistemele de semnalizare luminoasă sau sonoră, alte dispozitive speciale.