„Proiectul tehnic e în etapa finală de avizare. Odată avizat, există temei legal pentru a se apuca de lucru. Mai avem aprilie, mai şi iunie, deci cele 90 de zile care trebuie pentru a finaliza proiectul. Se vor apuca să construiască acel pod cu o deschidere de 27 m ca urmare a regularizării râului Băiţa, printre altele”, a explicat directorul Dorin Buda.

În ceea ce priveşte exproprierile, directorul aeroportului spune că deja o parte din dosarele pentru expropriere au fost finalizate, iar oamenii urmează să primească deciziile, pentru ca mai apoi să poată să meargă la bancă să îşi scoată banii. „Cei care au fost de acord cu valoarea stabilită vor putea să îşi ridice banii. Cei care nu sunt de acord vor trebui să conteste în instanţă. Dar nu cred că vor fi probleme, pentru că oamenii vor vedea că banii se vor da şi atunci va fi bine”, a adăugat Dorin Buda.

În cele trei luni care urmează se va munci la foc continuu, 24 de ore din 24, şapte zile din şapte. Cel puţin asta spun cei de la aeroport. Odată finalizat proiectul, pista de decolare-aterizare modernizată va avea 2.150 metri lungime şi 45 de metri lăţime. Căile de rulare şi platforma de îmbarcare-debarcare vor fi, de asemenea, modernizate şi aduse în parametri similari. Finanţarea pentru modernizarea aerogării este asigurată în proporţie de 85% de către Uniunea Europeană, 13% de către Guvernul României şi 2% de către Consiliul Judeţean Maramureş.