Cercetătorii au creat o imensă "bază de date privitoare la sentimente" ca să tragă apoi concluzii în ceea ce privește autorii de mail-uri. Ei au selectat 24.200 de cuvinte, pe care le-au pus în relație cu o emoție. Au asociat, de exemplu, cuvântul "înghețată" cu "bucurie" și "grădinărit" cu "calm". Demersul lor a servit apoi la analizarea a circa 32.000 de mail-uri publice și la formularea unor concluzii.

Rezultatele au arătat o diferență pronunțată între sexe, relatează NewScientist. Femeile utilizează ușor cuvinte legate de bucurie sau tristețe, în timp ce bărbații preferă cuvintele legate de teamă sau încredere. Cele două sexe au folosit cuvinte mai vesele când s-au adresat femeilor, bărbații adăugând formule suplimentare cum ar fi "a pregăti" și "a spera".

Oamenii de știință au încercat să vadă trăsăturile de caracter din spatele conținutului emoțional. "Dacă ești furios din când în când, este foarte bine, spune Saif Mohammad, unul din autorii studiului. Dar, dacă ești furios tot timpul, face parte din personalitatea ta", explică el.

Cu ajutorul unei baze de date formate din 585 emoții asociate cu cuvinte din tweet-uri, cercetătorii au creat un algoritm, încercând să alcătuiască portretul autorilor plecând de la un text scurt. În majoritatea cazurilor, rezultatele au fost similare cu ale psihologilor.

Detectarea trăsăturilor personalității și a sexului unui individ anonim ar putea ajuta la depistarea semnelor care anunță o depresie sau la analiza medico-legală a unor criminali, afirmă cercetătorii.

Saif Mohammad adaugă un alt aspect, mai concret: "Dacă vreți să știți cum a fost primită ultima versiune de iPhone, o analiză emoțională aprofundată a rețelelor de socializare ar putea oferi o imagine deosebit de bogată", încheie el.

Citește și

loading...