„Evident, toți vizitatorii caută apartamente în centru cu suprafețe mari și sub 60.000 de euro. Dar lăsând gluma la o parte, am observat o schimbare radicală în gândirea și în calitatea vizitatorului de tIMOn: majoritatea au fost potențiali clienți bine informați, care au înțeles să se ghideze după nevoi și buget și să își adapteze cerințele astfel încât să își permită apartamentul dorit și acesta să corespundă cât mai bine nevoilor lor”, a precizat Vlad Vlăsceanu.

Cea de a XXIX—ediție a Târgului Imobiliar Național — tIMOn, care s-a desfășurat în perioada 24-27 martie în Piața Constituției din Capitală, a adus cu o ofertă de peste 15.000 de locuințe în 298 de ansambluri rezidențiale.

„Cei mai mulți vizitatori au fost familii tinere, până în 40 de ani, majoritatea cu copii sau care așteptau un copil. Faptul ca ambii parteneri sau întreaga familie a venit la târg este semnul cel mai clar ca ei vor cumpăra în viitorul apropiat, întrucât acest tip de decizie se ia în familie”, spune Vlad Vlăsceanu.

Oferta din cadrul tIMOn a arătat o creștere a prețurilor de 10% pe segmentul locuințelor din clasa economy, situate în zonele periurbane, cele care reprezentau de fapt motorul vânzărilor pe segmentul rezidențial în ultimii 3-4 ani. Cu toate acestea, la tIMOn au fost prezentate patru proiecte de locuințe, dezvoltate de companii spaniole, care au vizat exclusiv segmentul lux. Toate sunt situate în zone centrale, au finisaje high class, apartamente puține și se adresează unui număr redus de cumpărători. În timp ce valoarea investiției pentru fiecare în parte este în jurul valorii de șase milioane de euro, numărul de unități locative/proiect nu depășește 20.

„Ansamblurile tip boutique au un target bine definit și relativ mic raportat la numărul vizitatorilor din târg. Spre surprinderea noastră, cererea a fost mare în principal în rândul expaților și al străinilor care intenționează se mute sau au afaceri la București. Am văzut vizitatori din Liban, Israel, Spania, Italia, Rusia și chiar Chișinău care au venit special pentru acest tip de locuințe”, a spus Vlad Vlăsceanu.

Vizitatorii au putut profita de reducerile de preț valabile exclusiv în perioada târgului, reduceri care au variat între 1.000 și 60.000 de euro, ofertele speciale pentru cumpărătorii din acest week-end incluzând case complet mobilate, bucătării care valorează zeci de mii de euro și locuri de parcare.

„Cu o oră înainte de închiderea oficială a Târgului, sunt câteva mii de vizitatori în târg. Iar acest detaliu, pe care nu l-am mai văzut de mulți ani, ne spune ca situația este mai mult decât foarte bună. Sigur va crește numărul tranzacțiilor în următoarele două săptămâni și cel mai probabil majoritatea vor fi prin Prima Casă întrucât clienții sunt încă speriați că programul s-ar putea sista”, precizează Vlad Vlăsceanu.

Un număr de 20 de proiecte rezidențiale noi au fost lansate și promovate în premieră și în exclusivitate la ediția din această primăvară a tIMOn, totalizând peste 1.500 de locuințe.