Noi, cei de la Sighet 247, am inserat în știre o informație neveridică, și anume că la PSD Sighet se va alege și un purtător de cuvânt. Am inserat această informație neadevărată, cunoscând stilul de lucru al trustul de presă din curtea societății Omega, celebra firmă de TIR-uri din oraș, aparținând familiei primarului Ovidiu Nemeș, firmă administrată de către soția acestuia.

Maramedia a mușcat momeala și a copiat informațiile din știrea prezentată de către noi, fără să clipească. Desigur, în jurnalism, informațiile circulă liber de la un ziar la altul, fie el tipărit sau în ediție electronică. Toate se fac însă cu citarea sursei. În cazul de față, informația potrivit căreia PSD Sighet își va alege un purtător de cuvând, nefiind reală, a apărut doar pe Sighet 247. Marele jurnalist Paul Szaniszlo și echipa sa nu aveau de unde să obțină această informație, decât citind știrea pe Sighet 247 și copiind-o de la noi.

Un pasaj din știrea originală, apărută pe Sighet 247 suna astfel: „În cadrul Conferinței municipale de alegeri în PSD Sighet, membrii partidului își vor alege președintele, vicepreședinții, membrii care vor compune biroul local, precum și purtătorul de cuvânt al PSD Sighet”.

Un pasaj din știrea apărută pe MaraMedia.ro, la câteva ore mai târziu, suna astfel: „Social-democrații sigheteni își propun să aleagă prin vot, în ședință, noul președinte, vicepreședinții, membrii care vor compune biroul local și, ca o noutate pentru organizația locală, un purtător de cuvânt”.

Orice asemănare este pur întâmplătoare, suntem convinși :)

Alegerea prutătorului de cuvânt este o ficțiune fraților, și voi ați copiat-o în știre fără să o rumegați.

În dulcele stil clasic, echipa coordonată de către băimăreanul Gheorghe Paul Szaniszlo, marele DIREKTOR de trust de presă din curtea TIR-istului, nu a citat sursa (vezi printscreen). MaraMedia însă nu s-a dat în lături de a acuza Sighet 247 că ar fi finanțat de către PSD / lideri ai PSD, ceea ce este total fals. Bineînțeles, totul într-o formulare ambiguă: „un site online despre care s-ar spune în municipiu că este finanțat de lideri ai PSD cu fundații și firme”.

În același stil am putea și noi să formulăm următoarele:

- s-ar putea spune (dar nu se spune) că salariul domnului DIREKTOR băimărean s-ar putea să fie plătit în plic, dar nu este, de către un TIR-ist (fără nicio legătură cu Primarul Sighetului);
- un trust de presă despre care s-ar putea spune în oraș că este finanțat de către un primar penal din Sighet, trimis în judecată de către DNA în două dosare de corupție, fără nicio legătură cu Ovidiu Nemeș;
- mașinile TV Sighet și MaraMedia.ro despre care s-ar putea spune în oraș că sunt alimentate direct de la rezervoarele TIR-urilor din parcarea trustului de presă, aparținând unui TIR-ist din Sighet, fără nicio legătură cu Omega;
- domnul Gheorghe Paul Szaniszlo despre care s-ar putea spune în oraș, dar nu se spune, că dacă nu îl laudă deșănțat pe primar devine șomer;
- s-ar putea spune în oraș, dar nu se spune, că la finanțarea trustului de presă mai participă și cumnatul primarului, pentru că la trustul de presă au existat reclame ale cârciumei acestuia, fără nicio legătură cu Arena etc.

La final am putea să mai scriem în plus că informația este pe surse, că articolul este un pamflet etc. Iterațiile ar putea continua, însă noi suntem eleganți și nu ne coborâm la un astfel de nivel încât să scriem așa ceva, noi facem jurnalism și prezentăm adevărul, chiar dacă pe unii îi supără.

Domnule Gheorghe Paul Szaniszlo, sau cei care scrieți știri de genul celei cu alegerile din PSD Sighet - mai studiați puțin jurnalismul, că nu vă strică.