Guvernul României a anunţat că acest Master Plan prezintă cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport, sursele de finanţare, strategia de implementare a proiectelor, precum şi asigurarea activităţii de întreţinere şi reparaţii curente până în anul 2030. Totodată, stabileşte obiectivele strategice, coridoarele de transport, intervenţiile specifice şi scenariile de implementare pentru dezvoltarea echilibrată, sustenabilă şi armonizată cu obiectivele strategice transeuropene a infrastructurii de transport de pe teritoriul ţării noastre.

„Master Planul General de Transport al României va contribui semnificativ la dezvoltarea sustenabilă a României pe termen lung, prin creşterea conectivităţii intermodale (legături create prin combinarea tuturor modurilor de transport) între regiuni, accesul populaţiei şi al mediului de afaceri la reţeaua de transport şi susţinerea dezvoltării regiunilor cu potenţial de creştere economic”, spun cei de la Guvern.


Investiţii plănuite să înceapă abia peste şase ani

Aruncând un ochi peste sinteza Strategiei Master Planului General de Transport al României, care poate fi accesată pe pagina Ministerului Transporturilor, vedem că Maramureşul este destul de slab reprezentat. Ştim că maramureşenii nu pot nici măcar visa la o autostradă care să lege judeţul de Ucraina sau de centrul României. În acest Master Plan apare Drumul Expres Turda – Halmeu (plus Bistriţa, Baia Mare şi Petea), care înseamnă 1713,21 milioane euro, o lungime de 320,2 km, perioada de implementare fiind 2028-2032.

În privinţa sectorului feroviar, modernizare căi ferate mai exact, avem ruta Satu Mare - Baia Mare. Valoarea proiectului este de 94.40 milioane euro, pentru cei 59 km, perioada de implementare fiind 2031-2035. Traseul feroviar Baia Mare-Dej cuprinde 134 km, pentru care ar fi necesare 260,60 milioane de euro, dar perioada de implementare este 2031-2035.

La sectorul infrastructură aeriană, municipiul Baia Mare apare în lista de investiţii prevăzute figurând cu modernizarea Aeroportului Baia Mare. Valoarea estimată a proiectului este de 20,872,500 milioane de euro, iar perioada de implementare atinge anii 2022-2024.

Citește și

loading...