Toate cele 15 pagini de Facebook s-au transformat în veritabile reviste istorice și culturale, au fost create și lansate expoziții virtuale, s-au desfășurat activități educative și distractive pentru copii, a fost oferit gratuit pe site un număr de 24 de filme documentare despre importante momente și personalități ale istoriei noastre, au fost lansate competiții pentru iubitorii de artă, au fost digitalizate și oferite publicului două reviste de specialitate editate de Muzeul Bucureștiului, s-au pregătit video-etape ale unei inedite expoziții de bandă desenată românească SF (Muzeul cosmic).

Mediul virtual a ajutat la punerea în evidență a informațiilor despre istoria României, a patrimoniului important deținut de MMB, a cunoștințelor despre artă, istoria artei, arheologie, restaurare. Întreaga activitate și muncă de cercetare a fost prezentată deschis și creativ publicului. Iar acesta a apreciat la superlativ toate materialele oferite online, dovadă fiind creșterea mare de audiență, care potrivit reach-ului organic estimat de Facebook pentru perioada 11 martie - 30 aprilie a acumulat 1.114.735 de persoane care au putut vedea cele peste 1.000 de postări ale echipei MMB, comparativ cu cifra celor care în mod obișnuit treceau fizic pragul muzeului, în ultimii doi ani consecutiv înregistrându-se peste 100.000 de vizitatori/anual. Iar numărul este în creștere.

Paginile de Facebook cu postări relevante zilnice care au captat interesul publiculului sunt: Muzeul Municipiului București-Palatul Suțu, Casa Filipescu-Cesianu, Pinacoteca Municipiului București, Muzeul Theodor Aman, Muzeul dr. George Severeanu, Muzeul Nicolae Minovici, Observatorul Astronomic „Amiral Vasile Urseanu”, Muzeul Victor Babeș, Colecția de Artă Ligia și Pompiliu Macovei, Muzeul Frederic și Cecilia Cuțescu Storck, Curtea Veche, Colecția CI şi CC Nottara, Biblioteca Muzeului Municipiului București, Colecția Muzeului Memorial Gheorghe Tattarescu și Colecția Cornel Medrea.

Contul de Instagram principal al MMB a fost și el în continuare activ, fiind urmărit de 788 de persoane. Prin newsletter-ul electronic oficial al Muzeului Municipiului București, care a ajuns la 1.431 de abonați, vizitatorii au fost conectați în permanență cu toate activitățile derulate. Canalul de YouTube al MMB are și el un număr de abonați în creștere, filmele postate aici fiind vizualizate în acest interval de 13.086 persoane. Și site-ul muzeulbucurestiului.ro, cel care a găzduit articole postate pe blog, filmele documentare și informații despre viața muzeului a înregistrat un număr de 19.516 vizitatori unici.

Noile numere ale Revistei de Artă şi Istoria Artei și Revistei de Cercetări Arheologice și Numismatice au fost digitalizate și oferite publicului, care are acces la conținutul integral al celor două publicații de specialitate ale MMB.

Ziarul „București în 5 minute”, editat de Muzeul Municipiului București, s-a mutat și el în online. Astfel, publicația Muzeului Bucureștiului a continuat să ofere informații despre istoria Capitalei, interviuri cu personalități pe teme generate de conferințele organizate, detalii importante despre colecții și obiecte din patrimoniul Muzeului Municipiului București, articole despre marketing muzeal, informații despre proiectele educaționale dedicate copiilor. Cu un conținut editorial mult îmbunătățit, ziarul a oferit inclusiv calendarul tuturor evenimentelor organizate în mediul virtual.

Muzeul Municipiului București a lansat și desfășurat patru programe educativ-distractive, concepute astfel încât activitățile să poată fi realizate în familie, într-un mod cât mai creativ și relaxant. Pentru buna desfășurare au fost create evenimente speciale pe mai multe pagini de Facebook ale MMB.

Programele „Muzeul animat” (atelier online de benzi desenate cu Mihai I. Grăjdeanu), „Joia copiilor” (program special de știință și creativitate realizat împreună cu Asociația Artelier D), „Povești și experimente la Muzeul Municipiului București” (susținut împreună cu Asociația Learning by Teaching), și „Colorează cu artă!” (realizat de Secția Artă a Muzeului Municipiului București) au înregistrat un total de 12.480 de vizualizări, la concursurile de desene fiind transmis un număr de peste 60 de lucrări ale copiilor.

Secția Artă a inițiat o amplă campanie de promovare a patrimoniului Pinacotecii Muzeului Municipiului București, realizând, în premieră, nouă expoziții virtuale: *„Grupul celor patruʺ, despre lucrările lui Nicolae Tonitza, Ștefan Dimitrescu, Francisc Șirato și Oscar Han, *„Gheorghe Petrașcu – Reminiscentia 70ʺ, *„Cecilia Cuțescu Storck – Grafică de călătorieʺ , *„Magia liniei – Ligia Macovei și lirica eminescianăʺ, *„Medalion Tattarescu – 200 de ani de la naștereʺ, *„Universul maestrului Nicolae Tonitzaʺ, *„Vitagen Nama – Aman Negativʺ, *Medalion virtual dedicat „Colecției Cornel Medrea”, *„Universul maestrului Tonitza”.
Aceste expoziții virtuale au ajuns până în prezent la un număr de peste 25.000 persoane. Seria realizărilor virtuale a continuat prin conceperea și finalizarea unui scurt film de promovare a numărului II al Revistei de Artă și Istoria Artei - publicație disponibilă în versiune PDF pe site-ul instituției. În premieră, expoziția de la Palatul Suțu – „Natură moartă, natură vie. Capodopere din colecția Pinacotecii Municipiului Bucureștiʺ, a fost recreată pe o platformă virtuală, oferind publicului ocazia de a vizita această expoziție de acasă, într-un mod interactiv. Și, desigur, Secția Artă a mobilizat publicul pe Facebook și prin organizarea unor concursuri de creativitate.

Secția Istorie a Muzeului Municipiului București a împărtășit numeroase cunoștiințe generate de activitatea profesională și despre inestimabilul patrimoniu al Bucureștiului printr-o serie de postări și proiecte online pe paginile de social media.
Secția Istorie a conceput, de asemenea în premieră, o serie de expoziții online: *„Pe urmele trecutului... în pași virtuali (I)”, *„Vasele grecești din colecția Maria și dr. George Severeanu”, *„Bijuterii străvechi și mesaje relevante”.

Din arhiva Muzeului Bucureștiului au fost digitalizate și oferite un număr de 24 de filme documentare. Unele dintre ele rulau deja, dar în incinta muzeului. Acum, pot fi văzute pe site – muzeulbucurestiului.ro – în cadrul a două secțiuni speciale. Secțiunea „Cinema Museion” prezintă o serie de 14 filme documentare cu imagini vechi, din arhiva instituției, care aduc un plus excelent de informații față de cele oferite prin expozițiile permanente și tematice, temporar închise până la ridicarea stării de urgență. În această secțiune, titlurile sunt următoarele: Centenar Independența României (realizat în 1978), Aniversarea Basarabiei (1924), Funeralii Ion I.C. Bratianu (1927), Funeraliile Regelui Ferdinand al României (1927), Nunta de la Belgrad (1922), Parastasul Regelui Ferdinand (1927), Conferința Micii Înțelegeri (1925), Concurs de arături (1927), Festivitațile din Ploiești (1925), Calea Văcărești (o călătorie la mijlocul secolului trecut), Palatul Voievodal Curtea Veche (părțile 1 și 2), Reînhumarea Domnitorului Constantin Brâncoveanu (1934), Vizita reprezentanților Micii Înțelegeri la Vila Florica (1925).

În secțiunea „Filme Centenar” pot fi vizualizate alte 10 producții ce au fost realizate special cu ocazia Centenarului Marii Uniri: Neutralitatea României în timpul Marelui Război (1914-1916), Războiul de Întregire Națională (1916-1918), Constituirea României Mari, Femeile în război și pace - Regina Maria a României (părțile 1 și 2), Mihai Viteazu, reconstituirea chipului marelui voievod, Capitala României Mari, Strada Lipscani – motorul comerţului bucureştean, Evrei eroi în primul Război Mondial și Artiști evrei în Primul Război Mondial.

Toate aceste filme documentare sunt însoțite de prezentările istoricilor MMB și oferă referințele necesare în contextul oferit de fiecare peliculă în parte.

Seria „Obiectul Lunii” de la Muzeul de Artă Populară Dr. Nicolae Minovici a continuat și ea, dar în online. Primul obiect virtual oferit publicului a fost Oul de Paște, al doilea s-a referit la marama de Muscel, iar materialele video sunt postate pe paginile de social media MMB, pe site-ul oficial MMB și pe canalul oficial de YouTube al instituției. Pentru seria de dezbateri și conferințe Idei în Agora, poate fi ales oricare dialog, înregistrările video fiind oferite în cadrul unei secțiuni speciale, vizibilă pe homepage. Secțiunea de blog conține diverse alte articole. De asemenea, site-ul găzduiește tururi virtuale prin câteva din muzeele MMB, fiind și ele în topul preferințelor publicului.

Muzeul Bucureștiului se dedică în continuare, cu pasiune, deschiderii orizontului de cunoaștere al tuturor vizitatorilor săi. În așteptarea redeschiderii, activitatea Muzeului Municipiului București va continua în online, fiind în pregătire și alte surprize care sperăm că vor stârni în continuare interesul publicului, fie că informația poate fi accesată prin intermediul ecranului de calculator, fie acela al telefonului mobil.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și