În Piaţa Muzeului din Cluj-Napoca s-a deschis de o săptămână un local cu specific american. Azi, pe la ora 11.00, înăuntrul localului, doi tineri îmbrăcaţi cu halate de bucătărie aranjau îngredientele pentru burgerii americani ca peste o oră să deschidă. Mihai Tiniş (28 de ani) vorbeşte la telefon şi o aşteaptă pe Maria Petrici (28 de ani), partenera lui de afacere şi de viaţă, să vină ca să-şi împartă sarcinile.

Maria e o maramureşeancă venită din Săpânţa, în urmă cu câţiva ani, la Cluj ca să înveţe cum se fac Afacerile internaţionale la Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor din cadrul UBB, potrivit adevarul.ro. L-a întâlnit pe Mihai, student la aceeaşi facultate, doar la altă specializare, Economia comerţului, turismului şi serviciilor. Şi de 7 ani sunt un cuplu.

Au fost în perioada facultăţii, în State să muncească pe timpul verii şi au decis împreună să rămână 4 ani acolo, din 2010 până-n noiembrie 2014, ca să-şi adune bani. Iar economiile lor, mii de euro, le-au băgat în localul ”California Burger” din Cluj.

”Am mers pe ideea să vedem şi altceva, iar gândul să ne deschidem un local, unde să vindem burgeri americani făcuţi după formula noastră, a venit pe parcurs. Am lucrat mult în State, şi în bucătării, şi ca ospătar. Iar ca ospătar vezi multe şi înveţi multe”, spune Maria în timp ce cântăreşte carnea pentru burgeri. Fiecare „ghem” nu trebuie să depăşească 170 de grame.

Prin ce e diferit burgerul lor

Ce e diferit la burgerul lor faţă de ce se găseşte pe piaţă e faptul că ei folosesc un amestec de carne de vită cu un mic procent de carne de porc, plus câteva ingrediente speciale pentru sosuri găsite de ei.

”Tot ce folosim e din Cluj. Ne-am adaptat la piaţa locală, ne-am căutat furnizori care să ne dea carne tocată aşa cum le-am cerut şi să menţină obligatoriu aceeaşi calitate. Noi nu punem conservanţi sau E-uri în burger”, explică Maria.

Citește și

loading...