„Pe parcursul lunii iulie se închide Gutâiul, pentru vehiculele având o masă maximă autorizată de peste 3,5 tone. Între 1 şi 31 iulie, ar urma ca firma care face lucrările de reparaţii să toarne stratul final de asfalt şi să facă marcajele, să termine de montat glisierele ş.a.m.d. Noi sperăm să se ţină de cuvânt. Acea lucrare, din păcate, este tergiversată de ceva vreme. Suntem în al patrulea an şi ceva de lucrări, încă nu este finalizată. Au fost probleme cu finanţarea şi eu cred că este loc de mai bine”, a spus, pentru Glasul Maramureşului, Dorin Gherman, şeful Biroului Poliţiei Rutiere Maramureş.

Se putea şi mai bine

Întrebat fiind despre indicatoarele şi parapeţii care se montează în Pasul Gutâi, Dorin Gherman a declarat că se putea şi mai bine decât atât. „Noi, ca Poliţie Rutieră, nu ne putem pronunţa în chestiuni tehnice, nici nu facem parte din comisiile de evaluare sau cele de recepţie la terminarea lucrărilor. S-au făcut pe Gutâi lărgiri ale părţii carosabile, acolo unde a fost posibil acest lucru, s-au montat panouri reflectorizante cu normă, să spunem, acceptabilă din punctul de vedere al standardelor europene. E destul de bine, este loc de mai bine”, a concluzionat Gherman.

Şeful Poliţiei Rutiere Maramureş a mai arătat, tot legat de DN 18 Baia-Sprie - Sighet, că speră să nu se renunţe la acea parcare pentru TIR-uri, chiar dacă asta ar însemna mutarea ei în altă parte. Odată cu închiderea circulaţiei în Pasul Gutâi pentru maşinile de tonaj mare, acestea vor putea ajunge în Maramureşul istoric şi de aici către Ucraina, Bistriţa sau Suceava pe DN 19, prin Săpânţa şi apoi Sighet. Iar pentru cei care nu doresc să aştepte la semafoare, se poate circula pe drumul judeţean Baia-Sprie - Bârsana, drum recent reabilitat şi cu un carosabil impecabil.

Citește și