Peste 2.300 vaccinări la persoanele cu risc

Conform reprezentanţilor Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Maramureş, în prima săptămână din 2018, nu s-au înregistrat cazuri confirmate de gripă, morbiditatea prin infecţii respiratorii acute situându-se în intervalul aşteptat în această săptămână. La nivel judeţean, numărul total de cazuri de infecţii acute ale căilor respiratorii superioare (IACRS) a fost de 1.259, cu 30,7% mai mic, comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent şi numărul total de cazuri de pneumonii a fost de 156, cu 47,7% mai mic, comparativ cu cel înregistrat în aceeaşi săptămână a sezonului precedent. În săptămâna 1-7 ianuarie 2018, nu s-au înregistrat la nivel judeţean cazuri de gripă clinică, lucru care s-a întâmplat şi în prima săptămână a sezonului trecut. În această săptămână, s-au efectuat 2.322 vaccinări antigripale la persoanele din grupele cu risc. Asta, în contextul în care totalul vaccinărilor antigripale în sezon a fost de 25.603, conform DSP Maramureş.

Cum vă feriţi de viroze şi gripe:

Pentru a putea distinge între o viroză şi o gripă, trebuie să ştiţi că prima debutează gradual, febra nu depăşeşte 39 de grade Celsius, iar tusea persistă doar câteva zile, cel mult o săptămână. Iată câteva reguli pentru evitare a răcelilor şi a gripelor, conform sfatulmedicului.ro!

• Evitaţi fumatul! Datele statistice arată că fumătorii au parte de răceli mai severe şi mai frecvente decât nefumătorii. Fumul usucă, practic, canalele nazale şi paralizează cilii.

• Nu consumaţi bauturi alcoolice! Utilizarea excesivă a băuturilor alcoolice poate avea efecte nefaste asupra sistemului imunitar, mai exact consumatorii de alcool sunt mai predispuşi la infecţii, dar şi la complicaţii ulterioare. Mai mult, alcoolul deshidratează corpul, ducând la pierderea unei cantităţi mai mari de lichide decât cea introdusă în organism.

• Spălaţi-vă pe mâini! De regulă, răceala şi gripa se răspândesc prin contactul direct cu un obiect contaminat de o persoană bolnavă. De aceea, trebuie să vă spălaţi pe mâini cât mai des.

• Acordaţi atenţie somnului! Sistemul imunitar are nevoie de odihnă pentru a funcţiona optim. Sunt studii care susţin că oamenii care dorm mai puţin de opt ore pe noapte sunt mult mai predispuşi la a contracta virusurile gripale decât cei care s-au bucurat de un somn de minimum opt ore.

• Dieta echilibrată. Respectaţi o dietă echilibrată, alcătuită din cât mai multe fructe şi legume, care sunt bogate în vitamine şi în elementele nutritive de care organismul are nevoie, pentru a vă menţine sănătoşi. Totodată, este indicat să stopaţi consumul de dulciuri. Sistemul imunitar poate fi afectat pentru câteva ore după ce mâncaţi alimente care conţin zahăr. De asemenea, este indicat să consumaţi ouă, lactate, carne de vită şi carne de curcan, deoarece sunt surse importante de proteine. Se evită alimentaţia de tip fast-food, dar şi conservele.

• Îmbrăcăminte adecvată. Un aspect important în sezonul rece este îmbrăcămintea corespunzătoare. Pielea este bine să fie expusă cât mai puţin vântului şi ninsorilor abundente. În plus, în perioadele de pandemie, este indicat ca toţi cei care vor să se ferească de gripă să stea cât mai puţin afară şi cât mai mult prin preajma unei surse de căldură.

• Consumaţi miere de albine, de preferat cu un adaos de polen proaspăt.

• Faceţi cât mai multă mişcare, deoarece aceasta este de ajutor sistemului imunitar.

• Menţineţi curăţenia pe birou! Este bine să păstraţi un pachet de şerveţele dezinfectante pe birou şi să ştergeţi din când în când masa şi echipamentele de birou.

• Dezinfectaţi baia, chiuveta şi duşul după ce au fost folosite de o persoană răcită sau gripată!

• Nu vă atingeţi gura, ochii sau nasul, deoarece, în acest mod, se răspândesc în sezonul rece cel mai adesea germenii patogeni.

• Dacă strănutaţi sau vă suflaţi nasul, spălaţi-vă pe mâini înainte de a continua prepararea alimentelor, în bucătărie!

• Râdeţi şi relaxaţi-vă! Sistemul imunitar funcţionează cel mai bine în combaterea răcelii dacă sunteţi veseli. Aşa că, seara, acasă, căutaţi să faceţi o activitate care să vă placă, de exemplu vă puteţi uita la o comedie sau să citiţi o carte care să vă binedispună.