Între timp, ancheta în acest caz a fost preluată de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Suceava. A fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă şi vătămare corporală din culpă.

La locul prăbuşirii celor două avioane, care s-au ciocnit în timpul unui zbor de antrenament, au ajuns şi specialişti ai Autorităţii Aeronautice Civile din Bucureşti. Un pilot a murit la scurt timp după accident, iar cel de-al doilea este în comă la un spital din Iaşi.

A fost un zbor de antrenament care s-a terminat teribil. Deasupra aerodromului din Frătăuţi, pilotul care zbura cu capul în jos pierde, la un moment dat, controlul avionului. Aripa dreaptă atinge aeronava ce zbura la doar câţiva metri mai jos. Piloţii ambalează motoarele în speranţa că vor reuşi să se desprindă din îmbrăţişarea mortală. Sunt însă prea aproape de pământ, şi nu mai au timp să redreseze avioanele. Impactul cu solul este devastator.

„Când au venit cu aripile unul în altul și-o pierdut echilibrul și au venit amândouă odată jos. Când au venit amândouă odată jos, salut. M-am dus prima dată aici așa la fața locului. Am ajuns primul și ei mai trăiau amândoi. Unul după 10 minute cam așa a murit”, a povestit un martor ocular.

„S-au auzit motoarele cum urlau, a fost ceva dereglare pe la motoare, s-au auzit, făceu zgomot mare, spuneați că e cutremur pe pământ așa hodorogeau de tare”, a relatat un alt martor.

Bucăţi din avioanele făcute praf zac împrăştiate cât vezi cu ochii. Salvatorii ajunşi în scurt timp la locul accidentului îi scot din carlingă pe cei doi piloţi. Doar unul dintre ei trăieşte. E în comă, are nenumărate fracturi. Medicii îl stabilizează, iar un elicopter SMURD îl preia şi-l duce de urgenţă la Iaşi.

Pilotul rănit grav în accidentul aviatic a fost adus cu elicopetul SMURD la Iaşi. Este internat la spitalul de Neurochirurgie, iar medicii fac tot posibilul să îi salveze viaţa.

„Pacientul a fost intubat, ventilat mecanic, sedat, cu anestezie generală şi s-au evaluat şi celelalte leziuni contuzie toraco-abdominală”, a declarat dr. Diana Cimpoeșu, șefa UPU-SMURD Iași.

Cea mai gravă fractură este cea craniană, iar în astfel de cazuri, spun medicii, prognosticul este unul extrem de rezervat atât din cauza severității leziunilor, cât și a complicațiilor care pot să apară.

Pilotul aflat în comă are 53 de ani şi o carieră impresionantă la manşa Mig-urilor 21 şi 23. De ani buni, e și instructor de zbor. Face acrobație din pasiune.

Colegul său, care şi-a pierdut viaţa, era fost pilot Tarom.

Erau doi dintre așii formației ASALT Timişoara. Zburau pe aparate de acrobație Skybolt și erau nelipsiți de la showurile aviatice de prin toată țara.

Sâmbătă ar fi trebuit să facă din nou spectacol, la Suceava Airshow 2018. Mitingul aerian s-a anulat, însă, după tragedie.

O lună neagră pentru piloții români
Accidentul de sâmbătă este, din păcate, al treilea dintr-o serie de astfel de tragedii petrecute doar în ultima lună. În total, doi oameni şi-au pierdut viaţa, iar alţi trei au fost răniţi grav. Procurorii anchetează fiecare caz în parte, ca să stabilească de ce s-au întâmplat tragediile.

Pe 7 iulie, Florin Rotaru, pilot al forţelor aeriene române, a murit după ce avionul de tip MIG 21 Lancer pe care-l pilota s-a prăbuşit în timpul unui show aviatic, lângă Baza Aeriană 86 Borcea. Pilotul avea 400 de ore de zbor, dintre care 250 făcute la manşa acelei aeronave.

După doar nouă zile de la acea tragedie, a avut loc un alt accident aviatic în care au fost implicaţi din nou militari. Doi piloţi s-au catapultat în ultima clipă, după ce avionul lor, un IAR 99 Şoim, a intrat în picaj şi s-a prăbuşit într-un lac. Cei doi au fost recuperaţi în stare gravă din apă, însă au supravieţuit.


Preluare: Digi 24

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și