Şeful IGPR, chestorul-şef Petre Tobă, a declarat vineri că până acum Poliţia Română nu a avut astfel de sisteme de recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare, în afara radarelor fixe montate pe DN1.

În cadrul unui proiect-pilot, una dintre autospecialele poliţiei a fost dotată cu acest echipament special de detectare a autoturismelor.

"Acest sistem a fost preluat şi integrat în autospeciala de la Secţia Autostrăzi de la Poliţia Capitalei. Poliţia Capitalei a achiziţionat acest sistem cu ocazia Summitului NATO din 2008. Erau folosite de cele mai multe ori pe intrările în Bucureşti, dar nu aveau o legătură online cu baza de date. Am reuşit să realizăm această legătură cu baza de date. Până acum, Poliţia Română nu a avut astfel de sisteme de recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare decât pe DN1, ca sisteme fixe. Acum am reuşit să le dezvoltăm şi ca sisteme mobile. Sunt zece echipamente mobile la Capitală. Dacă vom reuşi să le dezvoltăm, vor fi extrem de utile la nivelul tuturor inspectoratelor de poliţie judeţene", a precizat chestorul-şef Petre Tobă, cu prilejul prezentării noilor dotări.


În prezent, câteva mii de autoturisme figurează în baza de date a Poliţiei Române ca fiind furate.


"Una dintre autospecialele prezentate aş putea spune că a fost transformată într-un birou mobil de poliţie. Avem, pe lângă aparatele radar de detectare a vitezei şi staţiile radio care permit comunicarea pe voce între poliţişti şi dispecerate, un sistem automat de recunoaştere a numerelor de înmatriculare, sistem care este conectat permanent cu baza de date a autovehiculelor furate. Altfel spus, orice maşină care figurează ca fiind furată şi este introdusă în această bază de date, în momentul în care trece prin raza de acţiune a autospecialei de poliţie, sistemul va emite un semnal, astfel încât poliţistul va şti exact ce maşină să oprească şi pentru ce", a explicat chestorul-şef.

În acelaşi timp, Poliţia Română vrea să le vină în ajutor oamenilor legii care lucrează pe teren şi care au nevoie să fie în permanenţă conectaţi la bazele de date. În acest sens, poliţiştii vor beneficia de tablete care îi ţin conectaţi la sistemele informaţionale, putând astfel să afle rapid date despre un suspect.

"De asemenea, o autospecială a fost dotată, în cadrul unui proiect-pilot, cu o tabletă care are posibilitatea de a accesa în timp real, online, toate aplicaţiile Poliţiei Române. În acest moment, pentru a accesa mare parte din aplicaţiile Poliţiei Române, era nevoie de deplasarea la un sediu de poliţie. Prin această posibilitate am urmărit ca poliţiştii să fie mult mai bine informaţi în timp real, altfel spus, în momentul în care se deplasează la o intervenţie, să ştie dacă persoanele implicate au cazier, sunt sau nu posesoare de arme, au mai fost semnalate cu tulburări ale ordinii şi liniştii publice, au mai fost sancţionate contravenţional. Toate acestea au fost realizate pentru a creşte eficienţa activităţii poliţistului iar pe de altă parte, pentru a creşte protecţia poliţistului în timpul acestor intervenţii", a afirmat Tobă.


Totodată, poliţiştii vor putea completa în timp real un raport de activitate zilnic, lucru care până acum se făcea doar la secţia de poliţie.

Un alt soft implementat pe una dintre autospecialele poliţiei este destinat şoferilor care transportă persoane sau marfă. Până acum, această verificare nu se putea face în sistem electronic.

"Pe o altă autospecială de poliţie a fost montat un sistem automat care verifică respectarea timpilor de odihnă şi a timpilor de condus pentru conducătorii auto care transportă persoane sau marfă. De asemenea, se poate verifica viteza de deplasare a acestor autovehicule şi dacă a fost respectată pe tronsonul de drum respectiv. Până acum se făcea printr-o verificare vizuală, acum se face electronic şi durează foarte puţin. În felul acesta, consider că toate aceste măsuri vor creşte eficienţa acţiunii Poliţiei şi vor creşte şi gradul de siguranţă rutieră. Dorim ca în momentul în care acest proiect-pilot pe care noi l-am dezvoltat cu ajutorul Microsoft România se va dovedi că este de succes şi va fi completat şi cu alte aplicaţii, să încercăm să aplicăm pentru proiecte europene cu finanţare nerambursabilă, astfel încât să avem o proiecţie pe termen mediu pentru implementarea acestui proiect de acţiune al Poliţiei Române la nivelul tuturor structurilor operative. Toată Poliţia Română va beneficia într-un termen rezonabil de toate aceste facilităţi", a mai declarat Tobă.

Şeful Poliţiei Rutiere, comisar-şef Lucian Diniţă, a afirmat că toate aceste măsuri sunt nişte modernizări necesare, dar şi o adaptare la sistemele europene.


"Încercăm nişte sisteme care să fie moderne şi adaptate la sistemele pe care le întâlniţi şi în afara graniţelor. Discutăm despre un sistem de recunoaştere a plăcuţelor de înmatriculare, în special a celor care sunt pe maşini care apar ca fiind furate. De asemenea, avem un sistem pentru verificarea timpilor de conducere şi odihnă ai şoferilor, scanarea diagramei tahograf şi interpretarea ei printr-un sistem electronic, şi nu aleator, ca cel pe care îl foloseau poliţiştii până acum. Totodată, avem şi tableta pe care o foloseşte toată lumea iar noi o utilizăm pentru accesarea online a bazelor de date ale Poliţiei Române", a precizat Lucian Diniţă.


Preluare: AgerPres

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și