Inginerii craioveni au folosit o locomotivă Diesel clasică de 2.100 cai putere, al cărei motor a fost adaptat pentru a funcţiona cu ulei vegetal.

“În principal, s-au transformat instalaţiile de alimentare, dar şi instalaţia care asigură condiţiile de ardere ale acestui combustibil”, a spus Petre Bitică, şef serviciu RELOC Electroputere, scrie Gazeta de Sud.

Specialiştii au lucrat timp de un an la noua locomotivă, iar costurile proiectului se ridică la aproape un milion de euro.

Prima locomotivă ecologică din România are aceleaşi performanţe ca una Diesel clasică, dar și avantaje în plus, cele legate de mediu şi cele legate de costuri. Combustibilul pentru o astfel de locomotivă costă la jumătate faţă de cel pentru o locomotivă Diesel clasică.

Locomotiva consumă aproximativ 800 de kilograme de combustibil vegetal la o 100 de kilometri. În plus, motorul nu mai poluează mediul înconjurător.

“Din punct de vedere al noxelor emanate în atmosferă, sunt reduse cu 50%. Uleiul bio sau biocombustibilul este total nepoluant, nu conţine sulf”, au precizat specialiştii.


Preluare: realitatea.net

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și