"A început campania pentru Cumințenia Pamântului a lui Brâncuși. În ce mă privește, am decis să donez salariul din luna aprilie pentru acest proiect. Vă îndemn și pe voi, pe fiecare, să faceți după cum vă îndeamnă conștiința și după posibilitățile pe care le aveți. Eu unul am decis să fac acest lucru pentru că Brâncuși e și al meu!", spune Cioloș, în mesajul său.

Guvernul și Ministerul Culturii au lansat oficial joi, 19 mai, campania de susținere a subscripției naționale pentru achiziția operei lui Constantin Brâncuși — "Cumințenia Pământului".

Potrivit unui comunicat al Executivului remis AGERPRES, campania se va derula până pe 30 septembrie și are nevoie de un sprijin cât mai larg, așa cum s-a întâmplat și în cazul Ateneului Român.

Guvernul precizează că acesta este unul dintre cele mai importante proiecte naționale menite să întărească solidaritatea dintre stat și societate, scopul său fiind recuperarea unei componente a identității culturale autohtone.

"Achiziția operei se va face printr-un efort conjugat al statului român și al cetățenilor: suma de cinci milioane de euro va fi alocată de Guvern și e nevoie ca șase milioane de euro să fie colectate cu ajutorul contribuțiilor voluntare ale persoanelor private și juridice", precizează Guvernul.

Astfel, campania de susținere a subscripției naționale pentru achiziția operei "Cumințenia Pământului" urmărește să atragă contribuțiile românilor interesați de recuperarea patrimoniului național. Este necesară strângerea sumei de șase milioane de euro până pe data de 30 septembrie, pentru a completa cele cinci milioane de euro alocate deja de Guvern, se mai spune în comunicat.

Executivul mai afirmă că, după ce mai multe opere ale lui Brâncuși au fost achiziționate în ultimii ani de proprietari privați, această sculptură, reprezentativă pentru întreaga sa operă, este ultima pe care statul român o mai poate recupera, pentru a o putea face accesibilă publicului larg și iubitorilor de artă.

Donațiile cetățenilor și ale persoanelor juridice direct în conturile deschise pe numele Ministerului Culturii vor beneficia de facilități fiscale, potrivit OUG nr. 10, publicată în Monitorul Oficial din 6 aprilie. În cazul în care campania nu va fi una de succes, fiecare donație va fi returnată contributorilor, precizează Guvernul.

Primele rezultate ale campaniei vor fi făcute publice la 1 iunie, iar periodic, în zilele de 1 și 15 ale fiecărei luni de campanie, sumele strânse până în acel moment vor fi date publicității, se arată în comunicatul Guvernului.

Citește și