Firmele de asigurare se plâng că plătesc cât nu face pentru că service-urile nu îşi bat capul să repare ce se poate, ci înlocuiesc direct piesele, ca să încaseze facturi mai mari.

Barele de protecţie, de pildă.

Specialiştii spun însă că niciun service auto din România nu are autorizaţie să recondiţioneze bare de protecţie. În plus, nici nu ar fi recomandat să o facă.

Cristian Preoteasa, reprezentant service: La fel ca în cazul airbag-urilor, noi considerăm că şi celelalte componente cum ar fi barele de protecţie sau aripile trebuiesc înclocuite în cazul unui accident. Noi considerăm că sunt elemente de siguranţă foarte importante.

Dacă la acest capitol ar putea cădea la înţelegere, companiile de asigurare nu pot să treacă peste diferenţele mari de preţ pe care le consideră nejustificate.

De exemplu, reparaţia unei aripi din faţă pentru o maşină fără poliţă RCA costă în medie 500 de lei şi de trei ori mai mult dacă intervenţia este decontată de asigurători. Diferenţă care trebuie acoperită de preţul poliţei.

Mădălin Roşu, reprezentant UNSAR: În momentul în care se vor recalcula, când va vedea că lucrurile se duc în sus cu siguranță vom asista la niste majorări.

Patronii service-urilor auto au o explicaţie: spun că şoferii fără RCA plătesc mai puţin pentru că aleg piese mai ieftine pentru reparaţii.

Cristian Preoteasa: Un client neasigurat poate să găsească măsuri de reparație mai neconformiste, cum ar fi piese second hand sau servicii mai putin calitative.

Experţii în siguranţă rutieră avertizează că această variantă este cale sigură spre un accident.

Cosmin Tătuc, specialist în siguranţa rutieră: Nu se respectă întotdeauna graficele de întreţinere şi reparaţie, conform producătorilor.

În primele trei luni, societăţile de asigurare au plătit reparaţii pentru aproape 90.000 de maşini.

Citește și