Luni era termenul-limită pentru privatizarea companiei, însă GFR nu a plătit banii pentru CFR Marfă.

Potrivit aceloraşi surse, privatizarea companiei va fi reluată.

Condiţiile care ar fi trebuit să stea la baza acestei privatizări nu ar fi fost îndeplinite. Astăzi era ultima zi în care Gruia Stoica putea vira banii, dar el nu poate face acest lucru, în condiţiile în care mai multe clauze din contractul de vânzare-cumpărare nu au fost îndeplinite de vânzător, în speţă de stat - printre acestea se numără avizul de la Consiliul Concurenţei.

Potrivit hotărârii de Guvern privind privatizarea CFR Marfă, termenul pentru finalizarea procesului expiră luni, nefiind prelungit de către Guvern.

Consiliul Concurenţei nu poate da avizul până luni, termen-limită pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, şi va începe analiza doar după ce va primi de la GFR informaţii care lipsesc din notificarea depusă în urmă cu două săptămâni.

Anexa actului normativ prevede că transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiuni se realizează la data îndeplinirii cumulative a cinci condiţii:

1. emiterea unei decizii din partea autorităţilor de concurenţă

2. finalizarea de către vânzător a conversiei creanţelor deţinute de stat asupra companiei la data semnării contractului şi definitivarea structurii capitalului social al societăţii în urma operaţiunii

3. obţinerea de către vânzător de la finanţatorii interni şi externi ai societăţii a unui acord cu privire la modificarea structurii acţionariatului societăţii, ca efect al încheierii contractului

4. creditarea contului vânzătorului cu toate sumele datorate de cumpărător

5. semnarea declaraţiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de acţiuni în registrul acţionarilor şi de acţiuni al societăţii.

Astăzi, 14 octombrie, era termenul-limită până la care Grupul Feroviar Român (GFR) trebuia să achite integral 300 de milioane de euro.

Grupul Feroviar Roman a cerut desecretizarea contractului de privatizare, spunând că vânzătorul - Ministerul Transporturilor - nu şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale.

"În calitate de cumpărător, Grup Feroviar Român, care şi-a îndeplinit până acum cu onestitate şi la termen toate obligaţiile care-i reveneau, consideră că atitudinea Comisiei de Privatizare a fost de natură a-i leza buna-credinţă, interesele şi eforturile financiare pe care le-a făcut pentru succesul acestei privatizări de importanţă strategică pentru statul român", se arată într-un comunicat al GFR.

Premierul Victor Ponta îi apăra duminică pe responsabilii din Ministerul Transporturilor care s-au ocupat de această privatizarea.

"În mod sigur, doamna ministru şi cu cei din comisie o să anunţe mâine (luni - n.r.) exact ce măsuri au de luat. Acum, însă, ştiţi şi dumneavoastră, după ce preşedintele a dat ordin să fie luaţi toţi de DNA, funcţionarii pe bună dreptate sunt foarte temători", spune Ponta.

Traian Băsescu i-a răspuns premierului, printr-un comunicat de presă.

"Niciun funcţionar al statului român, niciun membru al Guvernului şi nici chiar prim-ministrul Guvernului României nu trebuie să se teamă de justiţie, dacă ştiu că au respectat legea. Dacă, însă, vreun funcţionar, vreun membru al Guvernului sau chiar domnul prim-ministrul însuşi a încălcat legea, atunci au toate motivele să fie temători", se arată într-un comunicat al Preşedinţiei României.

Transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din acţiunile CFR Marfă se realizează doar după îndeplinirea cumulativă a cinci condiţii, printre care emiterea avizului Consiliului Concurenţei.

Grupul Feroviar Român a plătit până acum 30 de milioane de euro (o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro) din cele 200 de milioane de euro la care s-a angajat.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Citește și