"Programele școlare utilizate la ora actuală nu mai țin pasul cu realitățile din România. Agenții economici se plâng tot mai des că forța de muncă e slab pregătită, iar acest lucru se produce deoarece școala face cu totul altceva decât are nevoie piața muncii. Liceele industriale și școlile profesionale nu funcționează la parametrii normali, iar din acest motiv nu mai avem maiștri sau muncitori bine pregătiți, așa cum se întâmpla înainte de 1989. Și la nivelul învățământului teoretic predomină, din păcate, tot informația. De aceea, programele școlare trebuie regândite complet, astfel încât să pună accent pe partea aplicativă și nu pe cea teoretică", a spus Simion Hăncescu.

Potrivit acestuia, sindicatul pe care îl reprezintă a solicitat constant guvernanților, pe parcursul ultimilor 12 ani, modificarea programelor școlare, însă demersurile făcute nu au avut rezultatul scontat.

"De 12 ani solicităm constant Ministerului Educației modificarea programelor școlare, însă, până acum, nu s-a luat nicio măsură în acest sens. Din punctul nostru de vedere, în procesul de modificare a unei programe școlare, trebuie să existe o colaborare între educator, învățător, profesor de gimnaziu și de liceu, astfel încât să se traseze o linie continuă în abordarea materiilor pe parcursul anilor de învățământ. Atât matematica, cât și fizica, de exemplu, pot fi abordate din punct de vedere practic, materiile fiind astfel mult mai ușor de abordat de către elevi", a mai spus președintele FSLI.

La dezbaterea organizată de FSLI vor fi prezentate și o serie de studii internaționale destinate evaluării competențelor elevilor și practicilor la clasă ale cadrelor didactice.

Dezbaterea este parte a Conferinței naționale "Dezvoltarea competențelor cheie în școlile din România: provocări și oportunități pentru actualele politici educaționale", organizată de FSLI pe 8 și 9 mai.

Citește și

Comentarii