Sunt multe treceri la nivel cu calea ferată din Maramureș unde nu avem decat crucea Sfantului Andrei, semnalizare care în anumite condiții meteo nu ajută prea mult. În cazul accidentului de la Fersig ceața a fost cea care a făcut ca maramureșeanul să nu vadă trenul venind. Vorbim de treceri de cale ferată în Maramureș pe unde zilnic traversează sute de mașini. Problematice sunt trecerile la nivel de cale ferată în special de dincoace de Gutâi, în Maramureșul Istoric existând treceri cu barieră la Leordina, respectiv la Crăciunești.

În rest, șoferii trebuie să se asigure temeinic înainte de a traversa calea ferată, în special noaptea. E la fel de adevărat că nici trenurile nu mai circulă în Maramureșul Istoric cum circulau odată dar riscul de producere a unor accidente există în continuare. Iar în locurile pe unde nu mai circulă trenul au rămas doar semnalizările pe care nu le mai respectă nimeni.

Șoferii maramureșeni cer Ministerului Transporturilor montarea unor sisteme de semnalizare acustice și luminoase sau bariere.

“Mor oameni nevinovați, asta este cel mai trist. Da, pe vremuri erau bariere, și atunci ești în siguranță, dar amu le-au distrus pe toate. Mai este la Crăciunești și la Leordina, dar atat. La Petrova nu este, la Vișeu de Jos la fel, pe DN18. Și trenul care merge la Vișeu de Jos este neiluminat, din ce am discutat cu alți șoferi, deci un pericol și mai mare”, spune Andrei H.

Dorin Gherman, șeful Serviciului Rutier Maramureș, precizează că există un proiect agreat de toată lumea, între administratorii de drumuri și cei ai căilor ferate, prin care se dorește montarea de bariere sau semibariere la aceste treceri la nivel cu calea ferată.

“Din ce cunosc eu, există un proiect comun, administratori de drumuri și cei ai căilor ferate, de reintroducere a barierelor sau semibarierelor, la cererea serviciilor rutiere. Noi sperăm doar ca să se găsească banii necesari pentru realizarea acestor investiții, care, în opinia noastră, ar reduce mult riscul de accidente rutiere mortale, cum a fost cel de la Fersig de zilele trecute. Noi reținem permise, dăm amenzi, și tot se produc accidente, dar dacă am avea bariere sau semibariere atunci acest gen de accidente, de obicei mortale, nu s-ar mai petrece. Nu cred că acum acționarea acelor bariere se va mai face ca pe vremuri, manual, sunt astăzi sisteme moderne”, a explicat Dorin Gherman, pentru “Axanews.ro”.

Citește și