Reclamele la medicamente au însă, conform specialiştilor, un efect dăunător pentru sănătatea românilor.

„Reclama la medicamente este supradimensionată atât ca număr, cât şi ca diversitate. Acest fapt îţi induce în subconştient ideea că ai nevoie de acele medicamente. Unii chiar îşi găsesc un refugiu în medicamente. În final, totul duce la automedicaţie, ceea ce nu este corect”, a declarat, pentru Glasul Maramureşului, psihologul Dan Kozma.

Românii nu mai apelează la doctor, în ultima vreme, şi merg direct în farmacii pentru a-şi procura medicamentele, de care cred ei că au nevoie. De altfel, mulţi au ajuns să aibă încredere mai mare în reclamele TV şi în recomandările farmaciştilor, decât ale doctorilor.

Cei mai afectaţi sunt copiii

Pentru a-şi feri copiii de boli, părinţii cumpără tot felul de medicamente şi vitamine, fără prescripţie medicală, şi fără să ţină cont că acestea ar putea avea şi efecte adverse. Copiii mici pot lua chiar din greşeală unele medicamente, deoarece acestea se află la îndemâna lor, multe familii făcându-şi acasă provizii de medicamente de toate felurile.„Imunitatea copiilor din ziua de azi este din ce în ce mai slăbită. Corpul trebuie învăţat să lupte cu boala. Acest lucru nu se întâmplă însă, deoarece părinţii dau medicamente copiilor, uneori, chiar de la primul strănut”, a mai spus psihologul Dan Kozma.

Colegiul Farmaciştilor tace

În multe ţări europene, pericolul reclamelor la medicamente a fost sesizat şi acestea au fost interzise. În România, ele încă există.„În acest caz ar trebui să se autosesizeze Colegiul Farmaciştilor din România şi să adopte o poziţie fermă faţă de reclama agresivă la medicamente. Acest lucru nu se întâmplă însă, deoarece există un conflict evident de interese, farmaciile urmărind să aibă vânzări cât mai mari”, a concluzionat psihologul Dan Kozma.


Preluare: InfoMM.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Sighet247 și pe Google News

Citește și