Cel mai ridicat procent de cumpărători online s-a înregistrat în Marea Britanie (82% dintre utilizatorii de internet), Danemarca și Suedia (ambele cu 79%), Germania (77%), Luxemburg (73%) și Finlanda (72%) iar cel mai scăzut nivel a fost în România (11%), Bulgaria (17%), Estonia și Italia (ambele cu 29%).

Cu ocazia desemnării anului 2013 drept An European al Cetățenilor de către Comisia Europeană, săptămâna 14-20 octombrie este dedicată "cumpărăturilor online".

În 2012, cele mai multe cumpărături online au fost în domeniul vestimentar și articolelor sportive, urmat de rezervarea vacanțelor și a călătoriilor, achiziționarea de cărți și reviste, precum și cumpărarea de alimente și articole de băcănie. În rândul statelor membre, cel mai ridicat procent al utilizatorilor de Internet care au efectuat achiziții online în domeniul îmbrăcăminții și articolelor sportive s-a înregistrat în Marea Britanie (51%) și Germania (49%). Cele mai multe rezervări de vacanțe și călătorii au fost în Suedia (60%) și Danemarca (56%) iar cele mai semnificative achiziții de cărți, reviste s-au înregistrat în Luxemburg (47%) și Germania (41%). În Marea Britanie (21%) s-a înregistrat cel mai ridicat procent al achizițiilor de alimente și articole de băcănie.

Citește și

loading...